Vitamina K si 10 alimente care o au la baza

By on August 1, 2017

Vitamina K mai este numita si vitamina coagulanta , deoarece este unul din factorii care determina procesul de coagulare al sangelui.Ea ajuta, de asemenea ,la reducerea fluxului menstrual sau chiar la intarziera menstruatiei daca sunt luate suplimente din aceasta vitamina.

In cazul sangerarilor excesive , inclusiv sangerararea mesntruala , nazala sau a tractului digestiv , vanatailor , problemelor cu calcifierea vaselor de sange sau supapelor inimii , problemelor cu fracturi de oase sau diminuarea structurii osoase necesarul organismului de vitamina K este mult mai mare decat in mod normal. De asemenea doza optima de  vitamina K ne mentine sanatatea inimii , a vaselor capilarea , reduce infectiile si pastreaza sanatatea orala.

Necesarul zilnic de vitamina K este de 1,5 – 2 μg  , pe care il procuram foarte usor din alimente.

Pentru a preveni o deficienta de vitamine , trebuie sa punem accent pe o alimentatie sanatoasa si echilibrata.

Daca nu ati stiut despre necestatea vitaminei K in corp , atunci nu stiti nici sursele de unde putem obtine aceasta doza zilnica de care organismul are neaparat nevoie.

Mai jos aveti alimentele care contin cea mai multa vitamina K:

  1. Broccoli completeaza perfect carentele de fier si vitamina K , deoarece este foarte bogata in acesti nutrienti , 100 grame de broccoli contine 141  μg de vitamina K , adica 176% din necesarul zilnic de vitamina K.
  2. Varza kale este cam cel mai plin aliment de vitamina K   , sa va faceti o idee 100 grame consumate ne luam 1103 % din necesarul de vitamina K zilnic ceea ce inseamna de 10 ori mai mult decat avem nevoie . 100 grame de varza kale contin 882  μg de vitamina K .
  3.  Varza de Bruxelles este delicioasa ca si garnitura si este bogata in vitamina K .100 grame varza de Bruxelles contine 194 μg de vitamina K , adica 242 % din necesarul zilnic de care avem nevoie.
  4. Ierburi aromate ( uscate sau proaspete ) – aici vorbim despre patrunjel , coriandru , oregano , cimbru sau busuioc , continutul de vitamina K al tuturor este la fel de mare . 100 grame de cimbru uscat nu ne ofera mai putin de 1715 μg de vitamina K ceea ce inseamna 2143 % din necesarul zilnic.
  5. Ceapa verde este excelenta in salate si este foarte sanatoasa. Ea ofera organismului vitamina A si C , acid folic , calciu si fier , ea contine si vitamina K . 100 grame de ceapa verde contine nu mai putin de 207 μg de vitamina K , adica 259 % din necesarul zilnic.
  6.  Pudra de chilli este bogata in vitaminele E si C,  dar si in vitamina K . 100 grame de pudra chilli ne ofera 106 μg de vitamina K , adica 132 % din necesarul zilnic al unui adult.Pudra de curry ne ofera 7% din necesarul zilnic.
  7.  Varza este un aliment foarte usor de integrat in alimentatia noastra , fie ca o mancam murata sau gatita , ea ne ofera 76 μg de vitamina K , adica 95 % din necesarul zilnic. Varza mai este bogata in vitaminele A ,C , fosfor , fier , seleniu , potasiu , zinc , magneziu si calciu.
  8. Prunele uscate contin vitamina K , cam 60  μg la 100 grame adica 129 % din necesarul zilnic . Prunele uscate mai contin zinc , fibre si fier . De asemenea prunele sunt excelente pentru digestie si sunt folosite ca remediu impotriva constipatiei.
  9.  Pentru iubitorii de muraturi este bine de stiut ca aceste au si avantaje in alimentatia dumneavoastra , deoarece sunt pline de nutrienti.De exemplu 100 grame de castraveti murati contin 77 μg de vitamina K , adica 96% din necesarul zilnic.
  10. 100 grame de sparanghel contine 80 μg de vitamina K , ceea ce inseamna 100% din necesraul zilnic.

 

Vitamina K se poate pierde foarte usor prin congelarea alimentelor inainte de a fi consumate precum si prin rancezirea grasimilor care intra in alcatuirea alimentelor respective.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *