Vitamina E – top 10 alimente care contin vitamina E

By on August 3, 2017

Vitamina E este un compus antioxidant , solubil in grasimi , care ajuta corpul la neutralizarea efectelor daunatoare a oxidantilor si grasimilor . Vitamina E mai este numita si un ”sportiv absolut ” al organismului . Ca un antioxidant veritabil , vitamina E , ne protejeaza pielea de lumina ultravioleta si previne deteriorarea celulelor sub actiunea radicalilor liberi , de asemenea ea ne protejeaza de infectii si diverse afectiuni ,contribuind chiar si la imbatranirea prematura . Mai multe studii realizate in acest sens arata ca un consum mai mare de alimente care contin vitamina E poate preveni cancerul , ateroscleroza si bolile cardiovasculare . Tot aceste studii mai arata ca vitamina E este foarte importanta pentru intarirea sistemului imunitar , dar si in prevenirea Alzheimerului si a altor boli neurodegenerative.

Medicii recomanda sa ne luam vitamina E din alimente , deoarece avem atatea surse de unde o putem asimila si ne sfatuiesc sa evitam suplimentele.

 

De unde ne putem procura cea mai multa vitamina E ?

 

 

  1. Nucile , alunele si migdalele

 

Putem consuma o mana de nuci , alune sau migdale zilnic pentru a ne procura o treime din necesarul zilnic de vitamina E.

  1.       Semintele de floarea soarelui

Semintele de floarea soarelui sunt bune in salate , consumate la micul dejun cu alte cereale sau pur si simplu mancate in timpul zilei . Consumand 100 de grame de seminte de floarea soarelui asimilati de 3 ori necesarul zilnic de vitamina E .

  1.   Caisele uscate

Caisele uscate sunt o sursa importanta de fibre si vitamine . Ele ne dau in jur de 4 mg de vitamina E , un sfert din necesarul zilnic .

  1.   Maslinele verzi

Maslinele verzi nu numai ca sunt excelente pe pizza , in salate sau in diverse combinatii , ele sunt si foarte sanatoase . Maslinele verzi ne dau 7% din necesarul zilnic de vitamina E .

  1.   Uleiurile vegetale

Fie ca este ulei de masline , ulei de cocos sau ulei de floarea soarelui , toate sunt bogate in vitamina E si este foarte bine daca le consumam zilnic .

  1.      Spanacul fiert

Spanacul fiert nu este foarte gustos , insa dupa cum se stie el este foarte sanatos . O cana de spanac fiert ne asigura 20% din necesarul zilnic de vitamina E .

  1.      Semintele de pin

Semintele de pin sunt foarte bune in salate si in paste , ele dau un gust exotic preparatelor . O mana de seminte de pin ne asigura cam 5 mg din necesarul zilnic de vitamina E.

  1.      Avocado

Avocado daca este consumat simplu , nu este foarte gustos , insa daca il combinam cu ulei de masline , branza , rosii cherry si usturoi el isi schimba gustul si devine delicios . Daca incepeti o dieta , avocado este foarte usor de incorporat , deoarece il puteti consuma simplu sau il puteti adauga in salate . Doar o jumatate de avocado contine 2 mg de vitamina E.

  1.      Broccoli

Broccoli este considerat unul dintre cele mai eficiente alimente in curele de detoxifiere . El nu contine atat de multa vitamina E ca celelalte alimente prezentate mai sus , insa merita consumat zilnic.

  1.     Patrunjelul

Patrunjelul este foarte des folosit in ciorbe sau in tocanite , fara sa stim ca este o sursa foarte importanta de vitamina E . De asemenea patrunjelul uscat ne ofera si el vitamina E , insa de preferat este sa il folosim proaspat , deoarece cu cat este mai proaspat cu atat este mai plin de vitamine si minerale.

Daca va veti introduce in mesele dumneavoastra toate aceste alimente , cu siguranta veti avea o alimentatie foarte sanatoasa si sa veti simti mai plina de energie si mai tanara .

 

Pofta buna!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *