Urmeaza Dieta cu rosii si iti vei redobandi silueta

By on March 27, 2014

Sunt gustoase, hranitoare, se gasesc cu usurinta tot timpul anului si ne ajuta sa slabim repede! Daca nu stiti deja despre “cine” este vorba va voi “lumina” eu: despre rosii! Avand un continut ridicat de apa (circa 94%) si scazut de calorii (100 grame doar 17 calorii), rosiile se transforma rapid in legumele care pot fi consumate cu mare incredere la fiecare masa.

Pe langa faptul ca ne ajuta sa ne hidratam corect, rosiile contin si foarte multe elemente esentiale pentru buna functionare a organismului uman, cum ar fi: vitamina A, complexul de vitamine B (B1, B2, B5 si B6), vitamina C, vitaminele K si E, acizi organici, calciu, magneziu, fier, potasiu, fosfor, seleniu.

Extrem de hranitoare si gustoase, rosiile ne ajuta sa slabim urmand un plan alimentar sanatos si permisiv, ne ajuta sa ne protejam corpul de actiunea radicalilor liberi si sa eliminam toxinele din organism. Toti cei care consuma cu regularitate rosii vor observa ca pofta de mancare se va reduce simtitor, acest aspect datorandu-se faptului ca actiunea grelinei (un hormon care produce pofta de mancare) va fi scazuta.

Licopenul este unul dintre cei mai puternici antioxidanti, iar numeroasele studii efectuate au demonstrat ca acesta ofera o protectie buna organismului impotriva diferitelor tipuri de cancer (de exemplu: pancreatic, pulmonar, de colon, de prostata). Se pare ca rosiile contin acest puternic si important antioxidant si din acest motiv Dieta cu rosii se transforma intr-un regim alimentar sanatos (la fel ca si in cazul Dietei vegetariene). Pe langa aceste avantaje rosiile ajuta si la reglarea metabolismului, dar si la prevenirea bolilor de tip cardiovascular, ale celor provocate de sistemul endocrin, nervos sau osos.

Combinatia de vitamine, minerale si antioxidanti regasita in rosii ajuta la reducerea celulitei si la stimularea producerii pigmentului natural al pielii. Astfel, in timpul verii, atunci cand va expuneti in mod repetat si prelungit la soare, este indicat sa consumati cat mai multe rosii pentru a va ajuta pielea si pentru a obtine un bronz de durata.

Avand un continut ridicat de apa, rosiile ne ajuta sa ne saturam repede consumand un numar scazut de calorii, iar grelina ne ajuta foarte mult in procesul de slabire. Vom observa ca nu trebuie sa mai mancam la fel de mult in timpul zilei, nivelul glicemiei din sange se va regla, iar grasimile nesanatoase nu vor fi asimilate la fel de usor.

Foarte multe persoane care au urmat aceasta dieta apreciaza faptul ca pot consuma mai multe tipuri de alimente, nefiind o monodieta. Trebuie totusi sa renuntati la mancarurile gatite nesanatos, la dulciuri, bauturi carbogazoase sau alcoolice, dar si la sarea folosita in exces.

Daca aveti probleme cu durerile articulare trebuie sa aveti grija si sa cereti sfatul unui medic de specialitate deoarece acest regim alimentar favorizeaza aparitia inflamatiilor si nu va doriti acest lucru.

Exista mai multe variante pentru aceasta dieta, trebuie doar sa o alegi pe cea care ti se potriveste sau pe cea pe care consideri ca o poti urma pana la capat.

 

4 kilograme in 2 saptamani

 

prima dieta cu rosii

Prima varianta a acestui regim alimentar promite slabirea a cel putin 4 kilograme in doar 2 saptamani, fara infometare si mancand echilibrat. In cele ce urmeaza o sa va prezint cateva variante pentru fiecare dintre mesele principale ale zilei, alegeti-va varianta potrivita.

Mic dejun:
– 2 felii de paine (integrala) prajita cu rosii si masline.
– 2 felii de paine (graham) cu branza slaba si o rosie.
– 120 grame de iaurt (degresat), sunca de pui si o rosie.
– 150 grame de salata de rosii cu mozzarella, busuioc si paine (graham).
– ceai verde fara cafea.

Pranz (mai putin de 300 kcal):
– 200 grame de pui cu sos de rosii si usturoi si 150 grame struguri.
– 200 grame rosii umplute cu pui si orez si un baton de cereale.
– 300 grame supa de rosii si o felie de pepene rosu.
– 250 grame de dovlecei fierti cu rosii si un iaurt de fructe.
– 250 grame salata greceasca si 2 piersici.

Cina
– 150 grame de pastrav cu sos de rosii si usturoi.
– 150 grame de paste cu sos de rosii.
– 250 grame salata de rosii cu pui la gratar.
– 300 grame de salata verde cu rosii si ton.
– supa crema de dovlecei cu cartofi si rosii.

 

Meniu pentru 7 zile

 

supa de rosiiSursa fotografie: FoodArt.ro

O alta varianta a acestei diete este cea in care avem un meniu predefinit pentru o perioada de 7 zile, iar in fiecare zi a dietei trebuie sa consumam supa de rosii.

Supa de rosii se prepara astfel: ceapa, telina, morcovul si ardeiul se taie sub forma de cuburi si se pun la inabusit in putina apa cu ulei (o lingura). Dupa ce acestea se inmoaie se adauga apa si se lasa la fiert in continuare timp de 15 minute, la foc mic (vasul trebuie sa fie acoperit). Taiem si rosiile cuburi mai mari si le adaugam in supa, dupa care condimentam folosind sare (dupa gust). Spre final putem adauga si tarhon, busuioc sau alte mirodenii in functie de preferinte. Daca doriti puteti pasa supa de rosii si veti obtine o supa-crema de rosii, care poate fi consumata in orice cantitate.

Prima zi
Mic dejun: o rosie cu branza (putin sarata), un castravete, un ardei gras, salata verde si o cafea sau un ceai.
Gustare: 50 grame de migdale.
Pranz: supa de rosii, 200 grame orez cu legume (recomandat ciuperci sau amestec mexican).
Cina: 100 grame de friptura (slaba) cu legume facute la gratar (rosii, ardei (capia sau gras), vinete, dovlecei).

Ziua a doua
Mic dejun: 2 felii de paine prajita sau o lipie graham, 50 grame salata de vinete (cu putin ulei de masline) si o rosie.
Gustare: 200 ml suc de rosii in care am pus busuioc si putina sare.
Pranz: supa de rosii si 200 grame mancare de fasole verde.
Cina: 100 grame de peste cu lamaie si salata verde cu mirodenii sau broccoli (dupa preferinte).

Ziua a treia
Mic dejun: un ou fiert, rosii cherry cu mozzarella sau cas, o cafea sau un ceai.
Gustare: un fruct.
Pranz: supa de rosii, 2 ardei umpluti cu carne de pui.
Cina: 3 bruschete facute din paine prajita cu bucatele de rosii, sare, busuioc si usturoi.

Ziua a patra
Micul dejun si Gustarea sunt identice cu cele din Ziua a doua.
Pranzul si Cina sunt identice cu cele din Prima zi.

Ziua a cincea
Micul dejun si Gustarea sunt identice cu cele din Prima zi.
Pranz: supa de rosii si 200 grame orez condimentat cu curry.
Cina identica cu cea din Ziua a doua.

Ziua a sasea
Micul dejun si Gustarea identice cu cele din Ziua a doua.
Pranzul si Cina identice cu cele din Ziua a treia.

Ziua a saptea
Micul dejun si Gustarea identice cu cele din Ziua a treia.
Pranzul identic cu cel din Ziua a cincea.
Cina identica cu cea din Prima zi.

 

3 Kilograme in 5 zile

 

suc de rosii

Prima zi
Mic dejun: o felie de paine (faina integrala) cu branza, o rosie mare si o ceasca de cafea.
Pranz: 50 grame paste (integrale) cu sos de rosii, busuioc, ulei de masline si usturoi.
Cina: o budinca mica facuta dintr-un strat de cartofi fierti, un strat gros de spanac oparit si un strat dublu de rosii.

Ziua a doua
Mic dejun: un bol de fructe (format din: capsuni, un mar si o piersica mica, afine) cu iaurt degresat.
Pranz: un sandwich facut cu piept de pui la gratar si 2 rosii medii.
Cina: supa de rosii.

Ziua a treia
Mic dejun: o felie de paine (integrala) cu branza si rosii.
Pranz: salata de rosii cu ardei gras si castraveti.
Cina: ciuperci si rosii la gratar.

Ziua a patra
Mic dejun: o felie de paine (integrala) cu branza, o rosie (mare) si o ceasca de cafea.
Pranz: 30 grame de paste fierte in 250 ml de lapte (aromatizat cu vanilie), peste acestea adaugam (dupa ce s-au racit) 300 grame de cirese (sau alte fructe daca doriti).
Cina: 250 grame de paste (integrale) cu sos de rosii.

Ziua a cincea
Mic dejun: un iaurt degresat cu fructe (mar sau piersica).
Pranz: un sandwich cu rosii si frunze de salata verde.
Cina: legume la gratar: rosii, vinete, dovlecei, ciuperci.

 

Jumatate de kilogram pe zi, timp de o saptamana

 

Supa de rosii pe care trebuie sa o consumati se prepara astfel: 5 sau 6 rosii (mari si bine coapte) se pun la fiert. Peste acestea se adauga 2 ardei grasi rosii, 2 sau 3 cepe, 2 morcovi, un sfert de telina si o varza mica. Cand au fiert acestea se scot, se pun intr-un blender, se mixeaza bine si apoi se condimenteaza folosind patrunjel si putin piper (incercati sa evitati sarea).

In prima zi a dietei puteti consuma supa de rosii, in cantitatile dorite, la fiecare masa, dar si fructe (evitati insa bananele).

In cea de-a doua zi puteti manca supa de rosii cu legume (exclus cartofi), nu aveti voie insa fructe.

Ziua a treia va permite sa consumati supa de rosii, 2 sau 3 fructe si un cartof fiert (sau alt tip de legume: fierte si asezonate cu un strop de ulei de masline).

Cea de-a patra zi va permite ca pe langa “celebra” supa de rosii sa mancati si minim 3 banane si lapte (dupa bunul plac).

Ziua a cincea va ofera posibilitatea sa consumati supa de rosii si o portie de peste (la orice masa), insa acesta trebuie sa fie fiert, facut la abur sau la gratar.

In ziua a sasea aveti voie sa consumati supa si pana la 2 portii de friptura de pui sau vita (fara garnitura: maxim o frunza de salata verde).

In ultima zi a dietei puteti manca supa de rosii si o portie de orez brun cu o garnitura de legume (proaspete).

TOP SUPLIMENTE

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *