Te-ai saturat de salate? Inseamna ca nu stii sa le prepari corect!

By on August 9, 2018
salate

Gasim cu usurinta salate in timpul verii. Ar fi pacat sa nu profitam de acest aspect, deoarece salatele ne ajuta sa adoptam un stil de viata sanatos.

Vom slabi, vom manca ce ne place, vom avea energie si vom fi sanatosi. Avem doar de castigat daca stim sa ne facem cat mai multe salate, orientate pentru toate gusturile.

Intr-o salata putem avea toate categoriile alimentare. Putem sa consumam vitamine, minerale, antioxidanti, fibre, proteine animale sau vegetale.

Renuntati la ideea ca o salata trebuie sa nu aiba gust si doar cateva ingrediente. Cum ar fi ulei de masline, masline sau legume.

Invatati sa faceti combinatii interesante, gustoase, dar sa pastrati continutul caloric in limitele bunului simt.

Afla mai multe despre salate!

Consumand o salata satioasa, nu doar ca va veti satura, dar senzatia de satietate se poate intinde pe mai multe ore. Asta in cazul in care stii cum sa o prepari.

Ingredientele din care facem salata trebuie sa fie cat mai gustoase, proaspete si satioase. Este extrem de important sa stim sa alegem ingrediente care sa ne ofere satietate pentru o perioada lunga de timp.

Motiv pentru care, alege cu incredere bulgurul, cuscusul, semintele de quinoa, hrisca, arpacasul, semintele de chia, fasolea, nautul, lintea. Acestea iti vor oferi satietate timp indelungat.

Cei mai multi dintre noi atunci cand consuma salate evita sa consume si carne, pe motiv ca ingrasa. Nu este chiar asa. Carnea este recomandata in salate.

Trebuie doar sa alegeti carne gatita sanatos: fiarta, facuta in cuptor sau pe gratar. Alegeti carne de curcan sau de pui, peste sau fructe de mare, vita, chiar si bacon sau sunca slaba.

Acelasi lucru il putem spune si despre branza. Cei mai multi vor evita consumul branzeturilor in salate pe motiv ca ingrasa.

Daca stiti sa faceti cu mare atentie combinatiile, puteti consuma cu incredere si salate care au branza.

Optati pentru branza de vaci, feta, mozarella, parmezan, chiar si branzeturi frantuzesti.

Ce fel de salate putem consuma?

Nu fugi nici de oua. Un ou sau doua sunt ingrediente importante pentru o salata sanatoasa, satioasa si gustoasa. Poti alege cu incredere ouale de prepelita daca ai emotii in ceea ce priveste colesterolul.

Este foarte important ca salata pe care o consumam sa aiba un gust bun. Din acest motiv este important sa stim sa condimentam salata.

Nu trebuie sa folosim sosuri speciale, gata preparate, pentru ca de obicei acestea sunt grase.

Putem opta cu incredere pentru condimente de genul sare (eventual roz sau kosher), piper, turmeric sau alte condimente de acest gen.

Ierburile aromatice pot fi folosite cu incredere. Pe langa faptul ca sunt extrem de sanatoase sunt si gustoase.

Patrunjelul, mararul, oregano, cimbru, busuioc, menta, rozmarin, tarhon si orice alte ierburi va sunt pe plac.

Asa cum am scris si in randurile de mai sus, este imortant sa folosim ingrediente care ne plac.

Fii atent si la urmatoarele detalii!

La fel de important este sa incercam sa folosim aceiasi cantitate din fiecare ingredient folosit. In caz contrar, nu vom simti toate gusturile, ci doar unul predominant.

Nu te limita la numarul ingredientelor folosite. Asta nu inseamna ca trebuie sa-ti faci o “bomba” calorica. Poti invata sa combini in mod inteligent alimente ale caror textura difera, astfel incat sa ai o salata “aspectuoasa” si cat mai variata.

Crutoanele, fructele oleaginoase, semintele, combinatiile de culori. Toate acestea iti vor transforma salata in una demna de orice restaurant select.

Se pot folosi cu incredere ingrediente de tipul celor care omogenizeaza continutul salatei. Cum ar fi tonul (in apa sau suc propriu), porumbul (la conserva, fiert sau copt), avocado (facut pasta sau pur si simplu), humusul si asa mai departe.

De fiecare data cand speli legumele si verdeturile pe care le vei pune in salata, ai grija sa fie scurse de apa. Excesul de apa va schimba gustul final al salatei, in rau.

Fie le lasi bine la stors, intr-o sita, fie le stergi cu servetele de hartie sau din bumbac. Legumele pot fi facute pe gratar, cuptor, la abur sau marinate.

Evita monotonia! Chiar daca ai descoperit o salata care-ti place foarte mult, evita sa o consumi pana cand te vei satura de ea.

Alterneaza ingredientele pe care le folosesti in salata, astfel incat sa ai tot timpul diversitate.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *