Probiotice sau prebiotice? Tu stii sa faci diferenta?!

By on March 6, 2018
probiotice sau prebiotice

Ce alegem: probiotice sau prebiotice? Iata o intrebare care de multe ori apare in discutiile noastre de zi cu zi. Haideti sa aflam impreuna care este diferenta dintre cele doua categorii, dar si cand si de ce trebuie folosite.

In intestine avem miliarde de bacterii, toate avand rolul de a ne mentine sanatatea prin imbunatatirea digestiei, scaderea colesterolului si reglarea zaharului din sange. In ultimii ani, oamenii de stiinta au observat ca rolul bacteriilor din intestine este mult mai mare decat se stia.

Acestea ne ajuta chiar si in cazul bolii Alzheimer sau cancerului de colon, dar si sa avem o stare psihica mai buna. Asa ca nu trebuie sa le neglijam!

Cum face diferenta intre probiotice si prebiotice?

Probioticele sunt de fapt bacteriile bune pe care le avem in corp. Acestea refac echilibrul florei intestinale si opresc bacteriile rele sa provoace daune (de tipul inflamatii, infectii sau alte afectiuni care duc la colon iritabil sau probleme intestinale). Probioticele se gasesc de obicei in produsele fermentate, de tipul iaurt, muraturi, dar se gasesc si natural in intestine.

Prebioticele sunt hrana probioticelor, asa am putea sa retinem mai usor. Acestea sunt fibre solubile, fermentabile, nu sunt organisme vii (in comparatie cu probioticele). Datorita faptului ca nu pot fi digerate de stomac, ajung in intestine si devin hrana pentru probiotice.

Este important pentru ca in acest fel bacteriile bune nu mor sau mai rau, nu incep sa consume din mucusul intestinelor (care este vital pentru sanatatea si protectia noastra).

Daca nu stiai pana acum, sunt convinsa ca ai inteles cat de importante sunt aceste probiotice si prebiotice pentru starea noastra generala de sanatate.

Poti consuma probiotice din alimente naturale sau sintetice. Insa se recomanda consumul celor naturale. De ce?

De exemplu, probioticele din iaurt incep sa consume carbohidratii si zaharul din jur, iar atunci cand noi le mancam sunt vii, active. Cele sintetice, din suplimentele alimentare, neavand in jurul lor ce consuma, exista riscul ca atunci cand le mancam sa fie deja moarte.

In plus, sursele naturale au o varietate mai mare de bacterii, ceea ce este mult mai bine, pentru ca vor consuma chestii diferite din corpul nostru.

In cazul prebioticelor situatia este similara, sunt mai bune cele consumate din alimente, nu cele din suplimente. Ceapa, usturoiul, pastele gatite, cartofii, orezul, fasolea, sunt o sursa importanta de prebiotice.

Este foarte simplu si important sa invatam sa includem aceste alimente in meniul nostru zilnic! Intregul nostru sistem digestiv va avea de castigat, pentru ca va functiona corespunzator. Nu are rost sa va mai mentionez faptul ca si silueta noastra are de castigat din acest aspect, nu-i asa?!

In concluzie, secretul unei vieti mai lungi, mai sanatoase, este echilibrul. Orice alegem sa mancam, sa facem, trebuie sa fie gandit astfel incat sa fie echilibrat. Daca alegem sa consumam probiotice, trebuie sa ne gandim si la hrana lor, prebioticele. Doar in acest fel vom avea un sistem digestiv care va functiona corect.

In alimentatie, diversitatea, moderatia si gatitul sanatos sunt extrem de importante. Tine cont de toate aceste aspecte si vei fi sanatos si cu o silueta de invidiat.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *