Neuronii sunt extrem de importanti. Cum avem grija de ei?

By on April 6, 2018
creier neuroni

Din ceea ce stim pana acum, in momentul in care un neuron moare, acesta nu se mai regenereaza. Motiv pentru care, ne dorim sa avem neuronii cat mai mult timp in viata.

Se pare insa ca noile studii au scos in evidenta faptul ca neuronii se regenereaza, dar in alte zone ale creierului.

Indiferent care dintre aceste doua concluzii ar fi adevarate, este bine sa invatam sa avem grija de neuronii nostri. De ce? Pentru ca ne dorim o minte lucida pana la adanci batraneti.

Pe masura ce imbatranim incepem sa ne pierdem puterea de concentrare, memoria si chiar sa avem diferite probleme (de tipul boala Alzheimer). Este ceva inevitabil, ce apare o data cu imbatranirea celulelor in corpul nostru.

Daca invatam sa avem grija inca din tinerete de creierul nostru, vom observa ca la batranete vom fi mult mai activi intelectual.

Cum am putea sa ne mentinem neuronii activi mai mult timp?

Ce putem face este sa invatam sa ne mentinem cat mai multi ani creierul activ, zilnic.

Asta inseamna sa il antrenam, pentru ca este exact ca si un muschi. Daca nu-l vom lucra nu isi va arata adevarata valoare.

In fiecare zi creierul nostru este capabil sa produca sute de celule nervoase. Invatarea, memorarea, repetarea, concentrarea sunt exercitii care ne ajuta foarte mult creierul. La fel cum si alimentatia joaca un rol important.

Daca sunteti fumator, consumati prea mult alcool sau sunteti sedentar, atunci trebuie sa aveti mare grija. Toate aceste vicii sunt periculoase pentru creierul nostru si nu ne ajuta. La fel cum depresia, anxietatea sau stresul sunt factori care nu ne vor face deloc bine.

In tinerete nu vom observa cum toate acestea ne fac rau, dar pe masura ce vom imbatrani vom realiza impactul lor negativ.

Ce ar trebui sa facem efectiv pentru o sanatate cerebrala buna?

In primul rand trebuie sa invatam sa ne controlam gandirea. Asta presupune sa invatam sa luptam cu gandurile negative, cu stresul si toate bolile care deriva de aici (anxietate, depresie). Doar in acest fel invatam sa ne protejam neuronii.

Mancarea are un rol important si in buna functionare a creierului. Trebuie evitate toate alimentele nesanatoase (zahar rafinat, mezeluri, fainoase, etc.).

Ideal ar fi sa consumam cat mai multe alimente bogate in Omega 3. Acidul folic, vitamina B12, fierul, zincul (mere, nuci, capsune, asparagus, somon, carne slaba, ciocolata neagra), sunt ideale pentru sanatatea creierului nostru.

Somnul este un factor extrem de important. Cand dormim creierul nostru se relaxeaza si putem pastra legaturile neuronale bune.

Cititul, jocurile de imaginatie, de logica, ne vor stimula creierul si ne vor ajuta sa il mentinem sanatos.

Daca am face in fiecare zi ceva care ne place, am putea secreta hormoni ai fericirii si astfel vom stimula neuronii. Gasiti-va o pasiune, un hobby si incercati sa il faceti cat mai des, in fiecare zi.

Nu este greu sa tinem cont de aceste mici sugestii. Trebuie sa ne gandim tot timpul cat de important este sa avem un creier sanatos, chiar si atunci cand varsta isi spune cuvantul.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *