Mamaliga versus paine. Ce aliment va castiga aceasta competitie?

By on May 17, 2018
mamaliga sau paine

Parca o masa fara paine sau mamaliga (in functie de preferinte) nu este completa. Nu-i asa?! La noi in tara aceste doua alimente sunt consumate cu regularitate.

Astazi vom incerca sa aflam cat de mult ne ingrasam daca le consumam si ce fel de probleme de sanatate riscam sa dobandim.

Pana la urma, sanatate si silueta inainte de toate.

Cat de sanatos este consumul de mamaliga?

Voi incepe cu mamaliga, pentru ca din perspectiva multor nutritionisti este ceva mai sanatoasa. In cazul in care nu stiati deja, exista Dieta cu mamaliga, un regim alimentar care ne permite sa slabim in doar o luna 15 kilograme.

Fiind facuta din faina de porumb, mamaliga devine din prima secunda preferata multora dintre noi. De ce? Pentru ca faina de porumb contine amidon si nu contine gluten, asa ca nu exista riscul alergiilor sau intolerantelor.

Senzatia de satietate va fi prelungita, nu vom risca sa ne inflamam inutil corpul si este un carbohidrat bun.

O felie de mamaliga (circa 3 sau 4 linguri) are doar 100 de calorii. Mult mai putine in comparatie cu o felie de paine.

Tot spre deosebire de o felie de paine, mamaliga nu ne va satura pe moment si apoi ne va fi foame. Pentru ca ne ofera nutrienti importanti organismului, de tipul: fibre, vitamine, minerale si carbohidrati buni.

Aveti grija sa nu faceti totusi exces nici cu mamaliga. Consumati in combinatii sanatoase si invatati sa nu depasiti o portie medie la o masa.

Asa cum bine stim, niciun exces culinar nu este bun, oricat ar fi de sanatos.

La fel cum am discutat si zilele trecute, faina alba nu este cel mai bun aliment pentru sanatatea noastra. Nici pentru silueta.

Painea din faina alba …

Din momentul in care faina alba de grau este rafinata, consumarea produselor care o contin devine destul de periculoasa.

Sa nu mai luam in considerare glutenul, care duce spre alergii sau intolerante sau indicele glicemic ridicat. Nu vom lua in calcul nici faptul ca este tot mai greu sa gasim alimente in stare pura. Asa ca cine stie prin ce fel de chimicale a trecut si graul din care este obtinuta faina alba.

Trebuie sa mai stiti ca o felie de paine alba are in jur de 200 de calorii. Aceste calorii sunt inutile, pentru ca in organism nu vom primi nutrienti importanti.

La scurt timp dupa ce am consumat paine vom observa ca ne este foame din nou. Energia pe care o primeste corpul nostru este de scurta durata si ridica nivelul de zahar din sange. Un alt aspect important, pentru ca riscam sa dobandim probleme de tip diabet sau boli cardiovasculare.

Partea buna cu painea, este ca nu trebuie neaparat sa fie facuta din faina alba de grau. Putem face paine si din faina de mei, in, orez, secara, quinoa, soia, hrisca, konjac. In functie de preferinte.

Daca ar fi sa alegem intre paine si mamaliga, se pare ca cea din urma este cea care castiga aceasta competitie.

Chiar daca pare imposibil, incercati sa consumati cat mai rar paine din faina alba. Sau cel putin incercati sa alegeti o paine care are concentratia de faina alba mai scazuta.

Sanatatea noastra este importanta, iar alegerile culinare din fiecare zi o influenteaza. In bine sau rau, depinde doar de noi!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *