Lista alimentelor care sunt bogate in potasiu

By on July 11, 2017

Alimentele bogate in potasiu nu ar trebui sa lipseasca dintr-o dieta echilibrata , ele ar trebui sa fie consumate zilnic . Potasiul este un mineral extrem de important pentru buna functionare a inimii , a rinichilor , a sistemului muscular si a sistemului nervos . Potasiul , este un nutrient esential pentru organism , el avand rolul de a mentine echilibrul fluidelor si al electrolitilor in corp. Daca aveti o deficienta de potasiu , puteti recunoaste foarte usor datorita starilor pe care le provoaca , cum ar fi stare de oboseala , iritabilitate si hipertensiune ( tensiune arteriala ridicata ) . Din cauza consumului excesiv de potasiu va puteti confrunta cu stari precum greata , varsaturi si chiar atacuri de cord , dar in general supradozajul de potasiu din surse naturale este aproape imposibil cu exceptia persoanelor care urmeaza un tratament cu dializa . Potasiul din surse naturale este considerat a fi foarte sigur si sanatos . Zilnic puteti consuma circa 3,5 grame de potasiu . Potasiul mai ajuta si la eliminarea sodiului din organism dr si la eliminarea toxinelor. De asemenea exista factori si alimente care favorizeaza scaderea potasiului din organism precum alcoolul , cafeaua , zaharul si diureticele , bulimia sau anorexia , dezhidratarea , stresul sau fumatul .

Top 10 alimente bogate in potasiu:

 

  • Fructele uscate

 

De exemplu la 100 de grame de cirese uscate avem 1162 mg de potasiu , adica 33% din valoarea zilnica . In general cam toate fructele uscate sunt bogate in potasiu . In acelasi timp 100 de grame de stafide ne ofera 18 % din necesarul zilnic , 100 de grame de prune uscate ne ofera 20 % din necesarul zilnic iar 100 de grame de smochine uscate ne asigura 19 % din necesarul zilnic .

  1.   Fasolea alba

La 100 de grame de fasole alba avem 561 mg de potasiu , ceea ce inseamna 16 % din necesarul zilnic . Toate tipurile de fasole contin potasiu , inclusiv cea verde doar ca in cantitati mai mici decat cea alba .

  1.   Ciupercile

La 100 de grame de ciuperci albe avem circa 400 mg de potasiu , ceea ce inseamna 11 % din necesarul zilnic . De asemenea si alte tipuri de ciuperci contin potasiu doar ca in cantitati mai mici , cum ar fi : la 100 de grame avem intre 4 % si 9 % din necesarul zilnic .

  1.    Fisticul , migdalele si nucile

La 100 de grame de fistic ne putem bucura de 1007 mg de potasiu , ceea ce inseamna 29 % din necesarul zilnic , in timp ce 100 de grame de migdale contin 17 % din necesarul zilnic din acest mineral . De asemenea nucile , castanele si caju sunt si ele foarte bogate in potasiu .

  1.        Bananele

La 100 de grame de banane , beneficiam de 358 mg de potasiu , ceea ce inseamna 10 % din necesarul zilnic . De asemenea mai sunt si alte fructe bogate in potasiu precum , nectarinele si piersicile ele contin la 100 de grame 6 % din necesarul zilnic , papaya – 23 % din necesarul zilnic , kiwi – 9 % din necesarul zilnic , portocalele – 5 % din necesarul zilnic si strugurii – 5 % din necesarul zilnic .

  1.        Spanacul

Spanacul precum si alte verdeturi sunt foarte bogate in potasiu . La 100 de grame de spanac avem 558 mg de potasiu , ceea ce inseamna 16 % din necesarul zilnic . Pe langa legumele verzi cu un continut mare de potasiu se numara si varza de Bruxelles , broccoli , varza kale , salata verde , fasolea verde si sparanghelul .

  1.        Semintele de dovleac si semintele de floarea soarelui

Semintele de dovleac ne furnizeaza la 100 de grame circa 919 mg de potasiu , ceea ce inseamna 26 % din necesarul zilnic . Semintele de floarea soarelui ne aduc la 100 de grame 850 mg de potasiu , insemnand 24 % din necesarul zilnic .

  1.        Cartofii

100 de grame de cartofi fierti sau copti , contin 535 mg de potasiu , ceea ce inseamna 15 % din necesarul zilnic . Cartofii dulci , de asemenea contin 475 mg de potasiu la 100 de grame , ceea ce inseamna 14 % din necesarul zilnic .

  1.        Avocado

Avocado contine 485 mg de potasiu la 100 de grame , adica 14 % din necesarul zilnic al acestui mineral . Introduceti cateva felii de avocado in diverse preparate si nu veti mai avea deficit de potasiu .

  1.        Pestele

Pestele este un aliment foarte bogat in potasiu si grasimi sanatoase . De exemplu 100 de grame de somon contin 628 mg de potasiu , adica 18 % din necesarul zilnic , in timp ce codul sau tonul ne furnizeaza 14 % din necesarul zilnic .

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *