Laptele vegetal ne scapa de intoleranta la lactoza si alergii!

By on November 27, 2017
laptele vegetal

La nivel mondial, in ultimii ani, foarte multe persoane au dezvoltat intoleranta la lactoza sau diferite alergii la proteina din laptele de origine animala (in special cel de vaca). Procentul este de circa 70% din populatia adulta, iar in randul copiilor de: 1 din 10.

Din fericire, sunt foarte multe optiuni vegetale pentru inlocuirea lactatelor. Trebuie doar sa stim sa alegem laptele vegetal cel mai sanatos!

Cum se manifesta aceste alergii si intolerante si ce trebuie sa facem?

In cazul intolerantei la lactoza, simptomele sunt: dureri abdominale, balonare, probleme digestive, greata, flatulenta, regurgitare. Iar in cazul alergiilor, lucrurile se complica putin pentru ca apare: scaderea in greutate, crizele de astm, dermatitele endemice.

Un control de specialitate determina cu exactitate care este problema noastra. Daca nu este diagnosticul corect pus din timp, pacientii risca complicatii si chiar probleme grave de sanatate, de tipul bolilor cronice.

Ca si tratament, trebuie eliminate complet din alimentatie toate produsele care contin lapte de mamifere (chiar si iaurtul, smantana, ciocolata, biscuitii, produsele pe baza de cereale).

Trebuie sa citim cu mare atentie eticheta produselor pe care le cumparam. Asta ar trebui sa fie un fel de regula de aur cand mergem la cumparaturi!

Exista foarte multe lactate vegetale care pot fi mai “daunatoare” corpului nostru decat cele la care avem intoleranta. Si toate astea se intampla pentru ca acel “gust bun” este dat de cantitati ridicate de zahar, arome artificiale, agenti de ingrosare sau chiar conservanti periculosi.

Laptele vegetal pe care trebuie sa il avem in casa!

Laptele de cocos, de caju, alune, orez brun, este laptele vegetal care ne salveaza de fiecare data. Fie ca avem probleme de sanatate sau suntem vegani, fie vrem sa tinem post sau doar ca sa includem si aceste alimente in meniul zilnic. Care, nu-i asa, ar trebui sa fie diversificat!

laptele vegetal 1

Tipuri de lapte vegetal

Laptele de migdale: bogat in proteine, nu contine colesterol, se poate face cu usurinta acasa. Se pun la inmuiat migdalele, peste noapte sau 2 zile (cu cat vor sta mai mult la inmuiat, cu atat laptele va fi mai cremos). Le scurgem si apoi le punem in blender. Avand multa vitamina E este indicat pentru piele si par, iar vitamina B1 il recomanda pentru sanatatea psihica. Este inlocuitorul perfect pentru laptele de vaca din aproape orice mancare. Poate fi chiar si gatit termic, se recomanda insa sa nu depasim 60 de grade Celsius.

Laptele din soia: are cu 75% mai multi antioxidanti decat laptele de vaca. Poate fi folosit in orice reteta, fiind stabil la temperaturi inalte.

Laptele de cocos: bogat in grasimi sanatoase, acid lauric. Indicat pentru stabilizarea tensiunii arteriale. Fierbem pulpa de cocos, razuita, apoi strecuram continutul. Il putem folosi pentru a face iaurt, unt, smantana, sosuri, inghetata, prajituri, chiar si pentru fripturi sau supe.

Laptele din ovaz: bogat in proteine. Este indicat pentru piele, par si sanatatea sistemului imunitar. Punem seara la inmuiat ovazul – o parte ovaz doua parti apa, iar a doua zi dimineata mixam la blender. Se strecoara prin tifon fin, iar pentru un gust mai bun se poate adauga sirop de artar.

Laptele din canepa: bogat in Omega 3 si 6, proteine usor digerabile, calciu, magneziu, fosfor, vitamina B12, vitamina D. Inmuiem semintele de canepa in apa si a doua zi le mixam. Un inlocuitor ideal al lapteului de vaca.

Laptele din orez: usor digerabil – ideal pentru cei cu alergii alimentare. Nu este indicat pentru gatit, deoarece nu are grasimi si proteine.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *