Iata 4 idei pentru un mic dejun bogat in proteine

By on July 24, 2017

Stiti cu totii ca atunci cand vine vorba despre o cantitate ridicata de proteina in alimentatia dumneavoastra , acestea nu favorizeaza deloc sanatatea , insa atunci cand avem un aport moderat de proteine putem vorbi despre diverse beneficii aduse in sanatatea dumneavoastra . Unul dintre beneficii este acela ca masa musculara , poate fi intretinuta cu ajutorul proteinelor si al exercitiilor fizice . Proteinele sunt de asemenea foarte bune , deoarece acestea mentin senzatia de satietate pentru un timp mai indelungat . Ceea ce trebuie sa stiti este ca proteina , trebuie consumata pe tot parcursul zilei , nu doar la o singura masa , pentru a beneficia in totalitate de beneficiile acesteia . Trebuie sa consumati aproximativ 20 – 30 de grame de proteina la fiecare masa .

Micul dejun este cea mai importanta masa a zilei , de aceea aceasta trebuie sa fie bogata in carbohidrati sanatosi , calciu , minerale , vitamine si proteine . Acesta trebuie sa contribuie la stimularea si accelerarea metabolismului , ceea ce inseamna ca incurajeaza arderea caloriilor in loc de stocarea acestora , micul dejun creste aportul de nutrienti , iar cantitatile de fibre , vitamine si minerale in special calciu , magneziu si fier din organism sunt mai ridicate . De asemenea micul dejun trebuie sa fie unul consistent , deoarece acesta previne senzatia de foame , ceea ce rezulta ca pe parcursul zilei vor fi consumate mai putine calorii si alimente nesanatoase si nu in ultimul rand acesta contribuie la mentinerea greutatii , crescand sansele de a mentine un numar sanatos de kilograme .

 

Mai jos o sa va prezint 4 ide de mic dejunuri bogate in proteine vegetale :

 

  1. Quinoa cu banane si lapte de cocos

 

Ingrediente :

  • O jumatate de cana de quinoa
  • O cana de lapte de cocos
  • 2 linguri de apa
  • O lingura de zahar brun
  • Un varf de sare
  • Un sfert de cana de nuca de cocos
  • O cana de capsuni feliate
  • O banana feliata
  • Nuci

Pentru acest mic dejun , trebuie sa puneti intr-o cratita medie la fiert quinoa , laptele de cocos , apa , sarea si zaharul brun . Dupa aceea amestecati continuu pentru a nu se lipi ,  in toate aceste ingrediente pana cand quinoa este fiarta , iar la sfarsit adaugati fulgii de cocos si opriti focul . Adaugati preparatul obtinut in vase potrivite si ornati cu banane , capsuni feliate si nuci maruntite .

  1. Lapte vegetal cu cereale integrale si unt de arahide

Ingrediente :

  • O cana si jumatate de lapte de soia sau de migdale
  • O jumatate de cana de cereale integrale
  • Cateva si migdale si nuci
  • O lingurita de seminte de in
  • O linhurita de unt de arahide

Acest mic dejun este foarte simplu de facut , trebuie doar sa incalziti laptele ,  puneti-l intr-un castron peste cereale , iar dupa aceea adaugati si celelalte ingrediente , amestecati si preparatul este gata de mancat .

  1. Smoothie cu banana , avocado si seminte de canepa decorticata

Ingrediente :

  • O banana
  • Cateva migdale
  • O lingura de seminte decorticate
  • O jumatate de avocado
  • Un pahar de lapte de migdale sau de soia
  • Cateva curmale sau o lingura de miere

Toate aceste ingrediente , trebuie sa le bagati intr-un blender si sa le amestecati bine . Consumati preparatul proaspat .

  1. Budinca de chia cu lapte de soia

Ingrediente :

  • Un sfert de cana de seminte de chia
  • Un varf de lingurita de scortisoara
  • O cana si jumatate de lapte de soia cu vanilie
  • Un varf de lingurita de ghimbir pisat
  • O lingurita de zahar brun
  • Capsuni sau o banan , la alegere

Puneti semintele de chia intr-un vas si turnati peste ele laptele , astfel incat acesta sa le acopere. Amestecati pana cand semnitele de chia se transforma intr-o gelatina iar apoi adaugati si celelalte ingrediente . Lasati-o la frigider si consumati-o rece . Daca doriti ca budinca sa iasa mai cremoasa , amestecati-o cu blenderul .

Pofta buna !

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *