Exista si variante sanatoase pentru faina alba. Care sunt acestea?!

By on May 15, 2018
faina alba

Un subiect extrem de discutat in ultimii ani este faina alba. Cat de mult rau ne face consumul acesteia si de ce ar trebui sa o evitam?

Iata cateva intrebari care stau pe buzele tuturor celor care-si doresc sa fie sanatosi si supli.

Cum am putea sa scoatem din alimentatia noastra zilnica faina alba. Exista alte tipuri de faina pe care le putem consuma cu incredere?

De ce trebuie consumata mai rar faina alba?

In zilele noastre procedeele de obtinere a fainii albe sunt moderne. Aceasta evolutie, din pacate, nu este benefica sanatatii noastre. De ce?

Pentru ca bobul de grau este supus mai multor procedee care duc la pierderea nutrientilor. In plus, rafinarea contribuie si la dobandirea unor cantitati mari de sare si zaharuri rafinate.

Si uite asa, faina alba se transforma cu usurinta intr-un carbohidrat care nu este benefic sanatatii, carbohidrat rau. Putem dobandi diferite probleme de sanatate si ne vom ingrasa inutil.

Din acest motiv, trebuie sa invatam sa o inlocuim cu variante mai sanatoase, nutritive, satioase si indicate pentru silueta.

Consumand faina alba obtinem rapid multa energie, pentru ca se digera cu usurinta. Aceasta energie va scadea la fel de repede pe cum a aparut si astfel ne dereglam nivelul de zahar din corp.

Pot aparea tot felul de probleme de sanatate, de la alergii, intolerante, pana la diabet sau chiar diferite inflamatii (chiar si cancer).

Avand un continut ridicat de zahar, adica un indice glicemic mare, corpul nostru va produce mai multa insulina. In incercarea de a restabili nivelul glicemiei, vom stoca caloriile sub forma de grasimi si astfel ne vom ingrasa.

Partea buna este ca avem alternative numeroase si sanatoase. Trebuie doar sa stim si sa vrem sa le alegem.

Tipuri de faina pentru care putem opta cu incredere

Faina obtinuta din semintele de quinoa este o alegere foarte buna. Nu contine gluten, fiind ideala pentru cei care au intoleranta. Are cele mai multe dintre minerale si vitamine, proteine, aminoacizi si este ideala pentru sistemul imunitar. Putem sa o folosim si pentru aluaturi si pentru prajituri.

Faina de hrisca este un alt tip de faina pentru care putem opta cu incredere. Este bogata in nutrienti (vitamine si minerale importante). Nu contine gluten, are antioxidanti puternici si este indicata daca ne dorim sa fim mai slabi.

In numeroase diete auzim de faina de secara. Aceasta se recomanda pentru ca stimuleaza digestia, curata tractul intestinal si este satioasa, avand numerosi nutrienti importanti.

Din orezul alb sau brun se obtine o faina cu gust bun si extrem de apreciata in bucatarie. Are calciu, magneziu si vitamine din complexul B si nu contine gluten.

Tot din categoria “fara gluten” putem mentiona si faina obtinuta din nuca de cocos. Aceasta este bogata in nutrienti importanti, nu are multi carbohidrati, fiind ideala pentru silueta. Este si foarte gustoasa datorita aromei.

Saraca in carbohidrati si fara gluten, faina de migdale este si aceasta un inlocuitor de succes pentru faina alba. Aveti mare grija insa la cantitatea consumata, pentru ca este bogata in calorii.

Un tip mai putin cunoscut de faina este cea de konjac. Si aceasta este fara gluten, dar nu prea se foloseste ca si faina de sine statatoare, ci in combinatii. Scade nivelul colesterolului rau, imbunatateste digestia.

In cazul in care aveti probleme de tipul arsuri stomacale sau aveti prea mult acid, faina de mei este alegerea spre care trebuie sa va indreptati. Nu contine gluten si are numerosi nutrienti importanti.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *