Dovleceii pot fi consumati cu tot cu coaja. Afla tot ce trebuie sa stii!

By on August 8, 2018
dovleceii

In timpul verii realizam cat este de importanta alimentatia sanatoasa, pentru ca atunci ne dorim cel mai mult sa fim in forma.

Dovleceii intra in categoria alimentelor care nu doar ca ne ajuta sa fim sanatosi, ci ne si mentin silueta.

Am mai discutat de-a lungul timpului despre dovlecei, iar daca doriti sa aflati cum puteti sa slabiti cu usurinta, intrati si cititi acest articol.

In randurile de mai jos vom afla care sunt principalele motive pentru care ar trebui sa includem in meniul nostru zilnic dovleceii.

Cum putem sa ii gatim, cand si cat de des ii putem consuma.

In cazul in care nu va numarati printre cei care consuma cu incredere dovlecei, cititi randurile de mai jos. Poate reusesc sa va schimb perceptia.

Care sunt nutrientii pe care ii ofera organismului?

Dovlecelul este bogat in apa si are putine calorii. Inca de la aceasta fraza stim ca sunt ideali pentru corpul nostru.

Are un continut ridicat de potasiu si dupa cum bine stim, inima si creierul nostru au nevoie de acest mineral.

Ce inseamna bogat in potasiu? 100 de grame de dovlecei contin 230 mg de potasiu. Vor fi facilitate contractiile musculare – printre care si cele ale inimii. Ideal si pentru faptul ca reduce tensiunea.

Avand putin sodiu – doar 3 mg la 100 de grame, dovlecelul poate fi consumat cu incredere de catre cei care nu au voie sa consume sare.

Pe langa potasiu, dovlecelul contine si alte minerale foarte importante. Calciu, magneziu, fosfor, zinc, fier, cupru, mangan, molibden. Toate aceste minerale ne vor ajuta sa ne imbunatatim valoarea nutritionala a meselor noastre.

Vom beneficia si de …

Dupa cum bine stim, fibrele faciliteaza tranzitul intestinal. Iar dovleceii sunt ideali pentru ca sunt bogati in fibre solubile si insolubile.

Chiar si vederea are de castigat. Dovlecelul contine doua caretonoide antioxidante foarte bune pentru sanatatea ochilor, luteina si zeaxantina.

Pe langa acestea, contine si vitaminele A, C, E si din complexul B (B1, B2, B6 si B9). Toate avand un rol important pentru vedere.

Semintele din dovlecei pot fi consumate cu incredere, deoarece contin zinc. La fel si coaja! In coaja, dovlecelul a “stocat” o parte importanta din nutrienti.

Cum trebuie alesi dovleceii?

Incercati sa ii alegeti fara pete, sa fie tari. Sunt diferite soiuri si in functie de asta depinde si culoarea sau marimea. Orice fel de dovlecel este ideal pentru consum.

Ideal ar fi sa gatim cat mai putin dovlecelul, ca sa-i pastram proprietatile. De asemenea, este important sa il gatim sanatos, fiert, facut la cuptor, deshidratat.

Dovleceii pot fi pastrati in spatii racoroase, intunecate, chiar si la frigider. Ii puteti manca simpli, in salate, chiar si cruzi, sau ii puteti consuma alaturi de alte alimente.

Fie ca ii combinati alaturi de carne sau alte legume, dovleceii pot fi consumati cu incredere ori de cate ori doriti.

Fiind saraci in calorii, vom reusi sa slabim fara sa ne infometam sau sa ne mentinem silueta deja dobandita.

Invatati sa includeti in alimentatia voastra chiar si alimente pe care nu le considerati pana acum importante. Diversitatea este o regula de aur in orice stil de viata sanatos.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *