Dobandeste silueta dorita urmand Dieta hipocalorica

By on September 23, 2013

De foarte multe ori un stil de viata activ inseamna si un stil de viata dezechilibrat, atat in ceea ce priveste alimentatia, cat si grija pentru propria sanatate. Cand suntem implicati in foarte multe proiecte nu avem timp liber, uitam sa mancam atunci cand trebuie iar cand o facem este “pe fuga” (adica repede) si consumand produse alimentare pe care le gasim cu usurinta (fast-food, dulciuri, bauturi carbogazoase). Toate aceste “neatentii” in alimentatie, alaturi de lipsa miscarii si a somnului, contribuie la dezechilibrarea proceselor din organism si implicit la ingrasare.

Oricat de multe kilograme am acumulat in plus nu trebuie sa ne dam batuti deoarece asa cum ne-am ingrasat putem si slabi, chiar daca este mai dificil nu este si imposibil. Trebuie doar sa ne dorim sa slabim, sa avem ambitie si rabdare si sa alegem o dieta sau un stil de viata care ni se potriveste.

Foarte multe persoane care se lupta cu kilogramele in plus adopta Dieta hipocalorica, un regim alimentar care pare restrictiv si extrem de greu de urmat, insa un regim alimentar care promite slabiri spectaculoase.

Aceasta dieta ajuta atat in procesul de slabire cat si in cel de mentinere a sanatatii, daca este urmata cu corectitudine. Specialistii afirma faptul ca daca dorim sa slabim ponderal cu circa 7-10%, intr-o perioada de 6-12 luni, atunci trebuie sa reducem aportul de calorii cu 500-1000 de calorii pe zi, urmand o dieta echilibrata (circa 50-55% calorii din glucide, 5-15% calorii din proteine, pana la 30% calorii din lipide si o corecta distributie a grasimilor saturate si nesaturate). Cele trei grupe de nutrienti (proteine, glucide si lipide) trebuie sa fie consumate in proportiile corecte, iar necesarul de vitamine, minerale si apa trebuie sa fie respectat, doar in acest fel vom obtine o dieta echilibrata.

Pe scurt, principiul de baza al acestei diete este reducerea numarului de calorii pe care il consumam zilnic, insa nu mai putin de 1200 calorii pe zi, in caz contrar se vor crea carente de vitamine si alti nutrienti importanti functionarii corecte a metabolismului.

Atentie: daca totusi decideti sa urmati o dieta foarte restrictiva in care consumati pana la 800 de calorii pe zi trebuie sa o faceti doar sub o atenta supraveghere medicala, pentru o perioada scurta de timp si cu o alimentatie bogata in proteine (in mod special acest tip de dieta se recomanda persoanelor supraponderale sau celor care au metabolismul incetinit).

Alimentele permise in cadrul Dietei hipocalorice:

– carnea slaba si pestele;
– ouale trebuie consumate in cantitate limitata;
– laptele, iaurturile si branzeturile degresate;
– legumele si fructele (in special in stare cruda);
– legumele cu amidon (cartofi, fasole) sunt recomandate in cantitate limitata;
– cerealele integrale;
– painea, pastele si orezul trebuie consumate moderat.

Toate aceste alimente permise reusesc sa aduca organismului fibrele care produc satietate, intarzie golirea stomacului, scad densitatea calorica si reusesc chiar si sa determine o absorbtie intestinala mai putin eficienta (dar intr-o masura mai mica).

Alimentele interzise in timpul Dietei hipocalorice:

– prajelile;
– grasimile;
– produsele de tip fast-food;
– produsele de patiserie.

Trebuie redus (si chiar limitat) si consumul de: zahar si de produse zaharoase, alcool si grasimi saturate (regasite in produsele animale sau in grasimile din margarina). Acestea nu sunt surse importante de energie, au un continut caloric mare si produc cresteri ale nivelului de colesterol.

Recomandari importante

recomandari

1. Respectati mesele zilei (cele 3 mese principale si maxim 2 gustari), mentineti o distanta de circa 3-5 ore intre mese si nu mancati cu cel putin trei ore inainte de culcare.

2. Nu sariti peste micul dejun si incercati sa mancati cat mai des si in cantitati mici, cu calmitate si sa mestecati bine.

3. Adoptati un stil de viata activ, incercati sa faceti constant exercitii fizice de intensitate moderata, in acest fel veti reusi sa obtineti rezultate mai bune iar dupa incetarea dietei veti reusi sa va mentineti tonusul muscular.

4. Renuntati la uleiul pentru gatit, adica la prajeli, folositi ulei doar pentru salate (1-2 lingurite pe zi). Incercati sa gatiti cat mai simplu, fiert, la gratar, la cuptor sau la aburi, sa folositi cat mai multe ierburi aromate si condimente pentru a da gust mancarii si sa incercati sa evitati grasimile.

5. Aruncati din bucatarie toate alimentele nesanatoase, toate “ispitele”, renuntati la: produsele de patiserie si cofetarie, produsele de tip fast-food, sosurile pe baza de maioneza si la carnea tocata, inlocuiti zaharul cu indulcitori, evitati “rontaielile” dintre mese (sunt permise doar maxim cele 2 gustari). Ideal ar fi sa consumati cat mai putine fructe si sucuri de fructe deoarece acestea nu tin de foame si cresc apetitul, in schimb incercati sa consumati cat mai multe legume si supe sau ciorbe din legume.

6. Incercati sa va hidratati corect consumand minim 2 litri de lichide in fiecare zi, in mod special apa plata sau ceaiuri naturale (neindulcite).

Meniu orientativ:

Micul dejun: trebuie sa fie format din proteine si carbohidrati (deoarece acestia produc senzatia de satietate). Puteti consuma: lapte sau iaurt cu cereale, 2 oua tari si o felie de paine, perle de branza cu smantana si o felie de paine, legume proaspete (rosii, ardei, castraveti, spanac) in cantitatile dorite sau 2-3 felii de muschi file si o felie de paine.

Pranzul: trebuie sa fie format din alimente care contin proteine slabe, legume (proaspete sau fierte) si un produs cu amidon. Puteti consuma: carne slaba la gratar cu legume (fierte sau la abur), peste la gratar cu legume (sau cu o felie de paine), 50 grame de paste cu suc proaspat de rosii sau o ciorba sau o supa mare, iar salata de legume sau muraturile pot fi consumate fara restrictii.

Cina: trebuie sa fie compusa doar din proteine si legume fara amidon, astfel incat organismul sa poata consuma totul pana la culcare. Puteti consuma: peste la gratar cu legume fierte, carne slaba la gratar cu salata verde sau o salata asortata cu ton sau peste afumat.

Gustari: acestea trebuie sa reprezinte masa de “incantare” a papilelor gustative, nu trebuie sa depaseasca ora 18:00 si trebuie sa fie in cantitati mici. Puteti consuma: un iaurt degresat, un fruct, un baton de cereale, o cupa de inghetata, putina ciocolata (cu un continut ridicat de cacao) sau un pumn de alune sau seminte.

Urmand Dieta hipocalorica fiecare persoana slabeste diferit, in functie de numarul de kilograme avute, de propriul metabolism si de felul in care respecta dieta. Puteti slabi intre 0.5 si 1.75 kilograme daca reduceti 500 de calorii din ratia consumata zilnic, in acest fel: o persoana obeza va slabi cel mai mult (1.75 kg), o persoana supraponderala mai putin (1.2 kg), iar o persoana normoponderala cel mai putin (0.5 kg).

Daca considerati ca Dieta hipocalorica nu va avantajeaza puteti incerca Dieta Japoneza, regimul alimentar care va ajuta sa slabiti adoptand o alimentatie sanatoasa.

TOP SUPLIMENTE

One Comment

  1. Pingback: Dieta hipocalorica | Diete de slabit - Ghidul De Sanatate

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *