Doar daca invatam sa asociem corect alimentele vom reusi sa slabim!

By on February 12, 2018
combinatii

In momentul in care ne propunem sa slabim, nu ne gandim si la sanatatea noastra. Vom alege diete care i-au ajutat pe cei din jurul nostru sau pur si simplu ne vom infometa. Cei mai multi vor alege aceste doua metode pentru a slabi rapid.

Sunt foarte putini cei care vor opta pentru un stil de viata sanatos, care presupune sa mancam diversificat, sa facem miscare si sa ne odihnim suficient. De ce? Pentru ca aceste metode presupun sa dam dovada de multa ambitie si rabdare. Iar noua aceste doua virtuti ne cam lipsesc.

Din fericire, exista atat de multe metode care ne pot ajuta sa slabim sanatos, incat trebuie sa intelegem ca infometarea si dietele restrictive nu sunt o solutie. Cel putin nu una sanatoasa pentru corpul nostru!

Ideal ar fi sa invatam sa asociem corect alimentele, despre asta vom discuta in randurile de mai jos. Probabil ai auzit si tu ca atunci cand mergi la un nutritionist, acesta iti va personaliza un meniu zilnic. Astfel incat sa mananci suficient, sa-i oferi corpului nutrientii si vitaminele necesare, dar si sa slabesti.

Ceea ce face un nutritionist poti incerca si tu, daca te documentezi putin despre fiecare aliment in parte. Nu este foarte greu.

Trebuie doar sa tii cont ca tot ce mananci intr-o zi sa fie transformat in energie, ca sa nu ajunga sa se depuna sub forma de grasime. Iar daca vei manca corect, nu vei avea aceasta problema!

Daca invatam sa asociem corect alimentele, nu trebuie sa mai urmam diete restrictive!

Proteinele si legumele ar trebui sa fie parte importanta a alimentatiei noastre. In momentul in care consumam proteine, corpul nostru va “munci” mai mult pentru a le prelucra, adica vom consuma energie (chiar si din depozitele existente de grasime). In plus, senzatia de satietate va fi pe timp indelungat, ceea ce este de dorit, pentru ca nu vom simti nevoia sa mancam des.

Este bine sa asociem consumul acestor proteine (obtinute din carne, peste, oua) cu legumele (fierte sau crude). Pentru ca fibrele din acestea ne vor oferi o satietate imediata si per total vom manca mai putine calorii la o masa. Ati observat si voi ca exista o multime de diete care incurajeaza un consum marit de proteine. Asa ca … nu este deloc greu sa respectam aceasta regula!

Painea este marea problema a romanilor. Am putea sa mancam paine cu paine si tot nu ne-am satura. Nu trebuie sa renuntam la paine, ci sa invatam cu ce putem sa o asociem. Cea mai corecta asociere este cea cu legumele. In acest fel nu vom depune colacei pe burtica.

Putem sa mancam paine (ideal ar fi sa fie neagra, secara sau faina integrala) cu salata de vinete (fara maioneza), rosii, pasta de rosii, zacusca, orice fel de legume. Nu combinati insa cu amidonoasele!

cum sa combini corect alimentele

O alta combinatie gustoasa si sanatoasa este cea a branzeturilor cu verdeturile. De regula branzeturile ne ingrasa pentru ca au multe grasimi. Dar daca invatam sa le asociem cu multe verdeturi, scapam de aceasta grija. Salata verde, rucola, spanac, andive, toate aceste verdeturi ne ajuta sa nu ne ingrasam chiar si atunci cand consumam branzeturi.

Mai multe combinatii sanatoase!

Daca vreti sa inlocuiti carnea, atunci incercati combinatia dintre leguminoase (soia, naut, linte, fasole) si cereale (hrisca, mei, quinoa, fulgi de ovaz). In acest fel vom obtine aminoacizii pe care ii luam si din proteinele animale.

In cazul in care vreti sa consumati alimente cu un continut ridicat de amidon (cartofi, orez, paste, mazare), atunci trebuie sa le asociati cu proteine si legume verzi.
Adica puteti manca cartofi cu oua de prepelita si sparanghel, orez cu ciuperci si praz sau bulgur cu seminte de susan si fenicul. Daca asociem amidonoasele cu proteine si legume verzi vom reusi sa evitam fluctuatiile de zahar din sange si nu vom mai cadea in “ispita”.

Grasimile trebuie combinate cu legumele colorate intens (rosii, ardei, sfecla, morcovi). Toate aceste legume in culori puternice de portocaliu, galben, rosu, violet, sunt bogate in pigmenti vegetali cu rol de antioxidanti. Trebuie doar sa le stropim cu putina grasime (ulei de masline) si vom reusi sa mancam sanatos si sa nu ne ingrasam.

Fructele nu trebuie combinate cu nimic! Regula de aur! Acestea trebuie fie sa reprezinte o gustare sau o masa separata, dar nu ca si desert! Ideal ar fi sa consumam fructe cu 30 de minute inainte de masa sau la minim o ora si jumatate dupa. Daca nu respectam aceste recomandari riscam crampe abdominale si chiar balonare.

Daca aveti posibilitatea si placerea, puteti incerca algele marine, care pot fi combinate cu orice ne dorim. Algele sunt ideale in lupta cu kilogramele in plus pentru ca au putine calorii. Au foarte multe proteine de calitate, fibre, vitamine (din grupul B), magneziu, fier, calciu.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *