Dieta TLC – locul 2 in topul celor mai bune regimuri alimentare din lume

By on February 27, 2013
dieta tlc

Niciodata nu e prea tarziu sa adoptam un stil de viata sanatos, in felul acesta vom reusi sa ne simtim bine in corpul nostru si vom evita problemele de sanatate. Insa pentru a adopta un stil de viata sanatos trebuie sa invatam care sunt alimentele pe care le putem consuma si care sunt cantitatile permise.

In ajutorul persoanelor care isi doresc o alimentatie echilibrata in nutrimente, un organism sanatos si un corp de invidiat a fost elaborata Dieta TLC, una dintre cele mai populare diete de pe intregul mapamond.

Fiind o dieta medicala elaborata pentru a ne proteja sanatatea inimii si a sistemului circulator, Dieta TLC a fost atent studiata si documentata de-a lungul anilor astfel incat in prezent a ajuns sa se claseze pe pozitia a doua intr-un top al celor mai bune regimuri alimentare din intreaga lume (clasament realizat de U.S. News & World Report).

Dieta TLC a fost creata de catre specialistii de la “National Institutes of Health’s National Cholesterol Education Program” (“Institutul National al Sanatatii si de Cercetare a Colesterolului”) si a fost aprobata de “American Heart Association” (“Asociatia Sanatatii Inimii” din America).

Asa cum ii spune si numele, Dieta TLC (“Therapeutic Lifestyle Changes”) reuseste de ani de zile sa reduca colesterolul si riscul aparitiei bolilor cardiovasculare sau a atacurilor de cord. Pe langa aceste efecte extrem de importante pentru sanatatea noastra, aceasta dieta ajuta si la pierderea kilogramelor nedorite.

Trebuie insa sa stiti ca aceasta dieta nu va “promite” o scadere in greutate rapida (rezultatele incep sa apara doar din a sasea saptamana) si nici slabirea a unui numar semnificativ de kilograme, insa urmand aceasta dieta veti reusi sa slabiti in timp.

Inainte de a incepe aceasta dieta trebuie sa consultati un medic specialist (nutritionist), acesta va stabili care este numarul de calorii pe care trebuie sa il consumati in fiecare zi. Este foarte important sa consultati un nutritionist deoarece acesta este cel care trebuie sa decida aportul de calorii necesare pentru stilul dumneavoastra de viata, in functie de: sex, inaltime, greutate, activitatile desfasurate (si alti factori).

Daca doriti sa slabiti urmand aceasta dieta trebuie sa consumati in medie 1600 de calorii pe zi (daca sunteti barbat) sau 1200 de calorii pe zi (daca sunteti femeie). In cazul in care doriti doar sa reduceti nivelul colesterolului, atunci barbatii vor putea consuma circa 2500 de calorii pe zi iar femeile 1800 de calorii pe zi.

In urma studiilor efectuate s-a ajuns la concluzia ca grasimile saturate cresc nivelul colesterolului rau (LDL) din organism, asadar Dieta TLC va avea ca si “targhet” scaderea colesterolului rau si implicit reducerea consumului de grasimi saturate. Aceste grasimi vor fi inlocuite cu cele nesaturate care provin de la: peste gras, alune, nuci, seminte, avocado, ulei de masline, etc.

Principiile Dietei TLC:

  • Din totalul de calorii consumate zilnic, aportul de grasimi nu trebuie sa depaseasca un procent de 25-35%.
  • Din numarul total de calorii consumate, grasimile saturate trebuie sa reprezinte un procent mai mic de 7%.
  • Grasimile polinesaturate (adica cele provenite din: uleiuri vegetale lichide si din margarina cu un continut scazut de grasimi prelucrate) trebuie sa reprezinte maxim 10% din totalul caloriilor consumate intr-o zi.
  • Grasimile mononesaturate (adica cele derivate din sursele vegetale de tipul uleiurilor din plante si alune) trebuie sa reprezinte mai putin de 20% din totalul caloriilor permise intr-o zi.
  • Din totalul caloriilor consumate, carbohidratii nu trebuie sa depaseasca un procent de 50-60%, iar proteinele un procent de circa 15-20%.
  • Trebuie sa cresteti cantitatea de fibre solubile introducand in dieta multe fructe si legume proaspete.
  • Sterolii din plante trebuie introdusi in acest regim alimentar deoarece acestia reusesc sa blocheze absorbtia colesterolului in sange, astfel se presupune consumarea: graului germinat, fisticului crud sau a semintelor de susan.
  • Se recomanda consumarea a circa 20-30 de grame de fibre pe zi, optati pentru painea din cereale integrale.
  • Consumati maxim 150 de grame de carne pe zi, optati pentru carnea de peste, vita, pui sau curcan, fara piele.
  • Incercati sa inlocuiti, pe cat posibil, carnea cu alimente precum: fasolea uscata, mazarea, lintea, ciupercile sau tofu.
  • Se recomanda folosirea uleiurilor vegetale lichide (de tipul: ulei de masline, porumb, soia, floarea soarelui, sofran, susan, canola, arahide), deoarece acestea sunt bogate in grasimi nesaturate.
  • Consumati maxim 2 galbenusuri de oua pe saptamana, deoarece acestea sunt “bogate” in colesterol.
  • Puteti consuma 2-3 portii de produse lactate cu un continut scazut de grasime sau chiar degresat, pe zi.
  • Trebuie consumate 3-5 portii de fructe si legume in fiecare zi, optati pentru legumele crude: salata verde, broccoli, morcovi, conopida. In ceea ce priveste: pestele, carnea de pasare, ouale, nucile si fasolea uscata puteti consuma intre 6-11 portii in fiecare zi, insa in cantitati mici.
  • Eliminati alimentele procesate.
  • Continutul de colesterol nu trebuie sa depaseasca 200 mg pe zi.
  • Cantitatea de sodiu consumata trebuie limitata la 24000 mg pe zi, asadar evitati consumarea produselor “bogate” in sodiu sau a alimentelor foarte sarate.
  • Incercati sa consumati cat mai multe lichide in fiecare zi, in mod special apa.
  • Timp de cinci zile pe saptamana trebuie sa efectuati minim 30 de minute de exercitii fizice.

Alimente interzise in cadrul Dietei TLC:

– margarina cu grasimi hidrogenate, untul;

– carnea de porc, mezelurile consumate des;

– dulciurile si zaharul (produsele de patiserie si cofetarie, sucurile din comert);

– laptele gras.

Exemplu de meniu:

Mic dejun: o cafea fara zahar, fulgi de ovaz, un fresh de portocala, un piure de banana.
Pranz: supa (sau ciorba) de legume cu sau fara carne, o salata de cruditati cu branza, o salata de legume cu sau fara peste sau carne de pui.
Cina: supa sau ciorba, salata, orez.

Dieta TLC: argumente PRO

– Simplu de inteles si usor de urmat.

– Scade nivelul colesterolului nociv (negativ) – LDL cu circa 8-10 procente si reduce riscul aparitiei bolilor cardiovasculare.

– Poate fi urmata aproape de orice persoana, exceptie facand cei care au interdictie medicala.

– Efectul secundar negativ de tip yo-yo (redobandirea kilogramelor pierdute) nu exista in cazul acestei diete.

– Nu pune sanatatea in pericol.

– Ajuta la detoxifierea organismului.

Dieta TLC: argumente CONTRA

– Nu ofera rezultate rapide, adica nu se slabeste intr-un ritm accelerat ci pe termen lung si implicit necesita rabdare.

– Anumite persoane o considera dificil de urmat deoarece trebuie eliminat alcoolul in exces si fumatul si trebuie adoptate ca rutina zilnica exercitiile fizice.

Pentru a obtine rezultate spectaculoase urmand acest regim alimentar (stil de viata) se recomanda si practicarea exercitiilor fizice de orice tip. Astfel puteti opta pentru: cursuri de dans, antrenamente in salile de sport, plimbari sau chiar urcatul scarilor, trebuie doar sa alegeti de fiecare data miscarea in detrimentul confortului.

TOP SUPLIMENTE

One Comment

  1. Pingback: Dieta TLC

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *