Dieta Seignalet: slabim mancand ancestral

By on June 1, 2016
dieta seignalet

V-am prezentat Dieta Paleo si importanta reintoarcerii spre alimentatia sanatoasa a stramosilor nostri. Astazi va voi prezenta un regim care promoveaza principii alimentare asemanatoare, si anume Dieta Seignalet (cunoscuta si sub numele de Dieta ancestrala sau hipotoxica).

Daca facem o comparatie intre felul in care se hraneau oamenii in urma cu cateva secole si felul in care ne hranim noi in anul 2016, observam ca exista diferente colosale.

Doctorul si cercetatorul francez Jean Seignalet a studiat foarte mult timp aceasta diferenta si felul in care organismul uman raspunde acestor schimbari.

Chiar si fara o experienta in domeniu putem afirma ca omul anului 2016 este mult mai bolnav, chiar daca medicina a evoluat extrem de mult.

Cine este celebrul medic care a conceput Dieta Seignalet

Doctorul Jean Seignalet a condus timp de 20 de ani laboratorul de histocompatibilitate din Montpellier si si-a axat studiile pe fenomenele imunologice. A fost unul dintre primii care a efectuat cu succes transplanturile de organe si de tesuturi, specialitatea lui fiind transplantul renal.

La inceputul anilor ’80 celebrul doctor se confrunta cu un sindrom depresiv caruia incerca sa ii gaseasca rezolvare. Motiv pentru care incepe sa ceara sfatul catorva nutritionisti de renume (Guy-Claude Burger initiatorul hranei crudivore instinctive si Catherine Kousmine autoarea dietei eponime) si astfel isi schimba si regimul alimentar.

De la dorinta de vindecare medicul francez a trecut cu usurinta la pasiune si astfel a inceput sa studieze tot mai mult relatia dintre sanatate si alimentatie. Experienta pe care o avea deja in domeniul imunologic i-a permis sa inteleaga mai usor conexiunile dintre bolile autoimune si alimentatie si astfel a efectuat mai multe studii de laborator.

*Cancerul, diabetul, obezitatea, bolile cronice, bolile pielii, astmul, guta, artroza, scleroza, migrenele, sunt cateva dintre cele mai importante boli care sunt rezultatul dezechilibrului anumitor mecanisme fine ale corpului uman, datorate de cele mai mult alimentatiei.

Tinand cont de aceasta teorie, medicul a inceput sa faca mai multe observatii clinice si a descoperit faptul ca bolile “civilizatiei” se datoreaza in mare parte alimentatiei.

Felul in care ne hranim in zilele noastre reuseste sa dezechilibreze functionarea intestinului subtire si astfel moleculele alimentare si bacteriile florei intestinale patrund in organism si ii tulbura buna functionare (90% din boli sunt provocate de aceste molecule si bacterii).

Trebuie sa stiti ca Dieta Seignalet este destul de restrictiva si greu de urmat, asadar inarmati-va cu multa vointa si rabdare.

Urmand aceasta dieta puteti slabi cu usurinta, chiar daca scopul nu este acesta ci recastigarea starii de sanatate prin renuntarea la alimentatia nesanatoasa. Puteti slabi in medie un kilogram la 2 saptamani, depinde insa de fiecare individ in parte, important fiind felul in care va hraniti.

cartea Seignalet

sursa imaginii: hannahoudayer.com

Principiile de baza pentru Dieta Seignalet

Trebuie sa eliminati din alimentatie toate cerealele care au suferit “modificari” (devenind astfel mai profitabile pentru marii producatori agricoli) si pe cele care contin gluten (graul, secara, ovazul, orzul, hameiul). Conform studiilor efectuate de doctorul Seignalet aceste cereale (si derivatele lor – paste, paine, pizza, produsele de patiserie) sunt greu de digerat de catre organismul nostru.

*Porumbul nu contine gluten, cu toate acestea se regaseste pe lista alimentelor care ar trebui eliminate pentru ca este rezultatul mai multor incrucisari pentru care corpul nostru inca nu s-a adaptat.

Trebuie sa evitati lactatele (lapte, iaurt, smantana, unt, branzeturi, frisca, inghetata) si alimentele care au zahar adaugat, din cauza ca sunt alimente care favorizeaza aparitia inflamatiilor.

Trebuie sa reduceti temperatura si timpul in care gatiti alimentele, mai exact sa incercati sa optati tot mai mult pentru alimentele crude. Daca totusi gatiti, incercati sa nu depasiti temperatura de 110 grade Celsius deoarece se distrug multe dintre vitaminele, antioxidantii, acizii grasi Omega-3 continuti de alimente (pot aparea chiar si anumite toxine in alimente din cauza temperaturii ridicate).

* Renuntati la folosirea cuptorului cu microunde si incercati doar sa fierbeti sau sa preparati la aburi sau bain-marie alimentele.

Alimentele pe care avem voie sa le consumam in Dieta Seignalet

Incercati sa optati de fiecare data pentru alimentele bio si organice, deoarece sunt foarte importante pentru o stare buna de sanatate.

Aveti voie sa consumati: legume si fructe proaspete, leguminoase (fasole, mazare, naut, linte), verdeturi, carne slaba, peste, fructe de mare, oua, seminte (dovleac, susan, in, quinoa).

Este indicat sa includeti in alimentatie si mancarurile pe baza de orez, tapioca sau hrisca, mierea, ceaiurile, infuziile de plante, polenul.

Cu moderatie aveti voie sa consumati: cafea, alimente afumate, ciocolata neagra, bauturi alcoolice (exceptie facand berea care este facuta din hamei).

Grasimile animale, uleiurile rafinate si margarina puteti sa le inlocuiti cu uleiurile de masline, nuci, alune, rapita (provenite din prima presare la rece).

regimul seignalet

sursa imaginii: sain-et-naturel.com

Exemplu de meniu predefinit

Micul dejun

– Un pumn de fructe uscate cu fulgi de ciocolata neagra, un mar si o ceasca de ceai (verde, negru sau alb) sau cafea, indulcite cu miere.
– O mana de migdale crude si un pahar de suc facut din fructe rosii.
– O banana, doua portocale si o cana de ceai verde indulcit cu miere.
– Un pumn de fructe uscate cu putina miere, jumatate de grapefrut si o cana de ceai sau cafea.

Pranzul

– O supa de cartofi dulci, o salata de linte si un fruct.
– Un bol cu salata de morcovi, carpaccio de somon crud cu orez basmati, lamaie si cateva patratele de ciocolata neagra.
– Ciuperci trase in tigaie cu o lingura de ulei, usturoi si patrunjel (mult), peste facut la aburi pe pat de orez salbatic si o mana de nuci.
– Un bol mic de cruditati, o salata de verdeturi cu putin ulei si 2 fructe din soiuri diferite.

Cina

– Omleta cu ceapa, rosii si ardei rosu, sparanghel, o ceasca de capsune si o mana de curmale.
– Salata de morcovi rasi, un bol mic de linte si o budinca de soia cu aroma de vanilie si decorata cu felii de banane.
– Piept de pui la aburi cu legume, iaurt facut in casa de soia si quinoa.
– Un file de curcan fiert (2 oua crude sau peste), un bol de salata de cruditati si 2 fructe diferite (proaspete).

Este foarte important sa nu urmati un astfel de regim alimentar fara supravegherea unui medic de specialitate. Acesta este cel care va poate indruma pasii in toata aceasta “calatorie” de schimbare a regimului alimentar.

Dieta Seignalet poate fi destul de greu de urmat si poate provoca diverse carente in organism. Nu trebuie sa uitam ca fiecare om este diferit, asadar incercati sa luati cea mai buna decizie pentru sanatatea si silueta voastra.

TOP SUPLIMENTE

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *