Dieta PINK, dedicata in exclusivitate femeilor

By on July 8, 2013
dieta roz

“Pentru ca astazi este ziua noastra, a femeilor, vreau sa va readuc in prim-plan un regim alimentar dedicat sexului frumos! Va doresc o primavara plina de soare si multe realizari pe toate planurile! La multi ani Frumoasa Femeie!”

Femeile arata, gandesc si se comporta diferit, in comparatie cu barbatii. Tocmai din acest motiv nutritionista Cynthia Pasquella a conceput o dieta care se adreseaza in exclusivitate femeilor, si anume “The P.I.N.K. Method” (sau Dieta roz).

Acest regim alimentar a fost special creat pentru femeile care isi doresc sa arate si sa se simta bine, femeile care doresc sa aiba un tonus muscular de invidiat si o stare psihica de “zile mari”. Pentru a intelege in mare parte despre ce este vorba, trebuie sa stiti ca acronimul numelui acestei diete reprezinta: Putere Intensitate Nutritie si Kardio.

Special gandit pentru femei si nevoile acestora, acest program de slabit presupune atat respectarea unui plan nutritional, cat si a unuia de miscare. Doar in acest fel kilogramele in plus vor putea fi eliminate, musculatura va putea fi dezvoltata, starea generala de sanatate se va imbunatati, iar gandirea pozitiva va avea doar de castigat.

Principii de baza ale dietei P.I.N.K.

1. Consumati alimente organice, cat mai putin procesate mecanic.

2. Incercati sa va axati pe mancare preponderent vegetariana, se accepta insa si pieptul de curcan sau pui si pestele.

3. Consumati ca si alimente de baza fructe si legume.

4. Excludeti din alimentatie painea, cafeaua si alcoolul.

5. Ca si indulcitor folositi doar zaharul brun, insa doar in cantitati mici.

Persoanele care doresc sa urmeze acest regim alimentar trebuie sa respecte patru etape, sau faze, fiecare dintre acestea ajutandu-le sa slabeasca si invatandu-le cum sa isi mentina greutatea dobandita.

Etapa I: Reset (sau Resetarea Metabolismului)

Aceasta este cea mai dificila etapa a dietei, insa este si cea care va va aduce cele mai bune rezultate. Veti slabi in medie 5-7 kilograme in doar 14 zile, in toata aceasta perioada veti consuma 1200 de calorii pe zi.

Micul dejun trebuie sa fie format dintr-un shake proteic (lapte si fructe), pranzul dintr-o salata mare (trebuie sa evitati: cartofii, orezul, ciupercile, cerealele, semintele), cina din mancaruri gatite “light” (friptura de soia, legume sau carne slaba la cuptor), iar gustarile din fructe proaspete (de preferinta 2 fructe).

In fiecare zi a acestei perioade trebuie sa faceti cel putin 30 de minute de miscare, ideal ar fi sa optati pentru exercitiile cardio.

Etapa a II-a: Primary (sau Initierea)

In cadrul acestei etape veti consuma in medie 1600 de calorii pe zi, timp de 10 zile, iar proteinele (oua, ciuperci, batoane proteice) vor fi incluse treptat in meniul zilnic. In ceea ce priveste mesele acestea vor fi in continuare preponderent vegetariene, usoare, iar uneori la pranz veti putea consuma peste slab cu legume la abur.

Procesul de slabire va continua in cadrul acestei etape, doar ca va fi mai lent. Si in cadrul acestei etape trebuie sa faceti circa 30 de minute de miscare in fiecare zi. Puteti introduce treptat in meniu si: cartofi, orez, oua, ciuperci, cereale, batoane proteice, peste slab.

Micul dejun poate fi format tot dintr-un shake proteic sau dintr-un ou fiert, pranzul dintr-un peste slab cu legume, cina din mancaruri usoare (supa de legume, mancare de ciuperci), iar gustarile din 2 fructe proaspete sau un baton proteic.

Etapa a III-a: 7 Day Shread (sau Fortarea Slabirii)

Atunci cand ati ajuns la aceasta etapa trebuie sa stiti ca mai aveti doar un “pas” pana la dobandirea siluetei dorite, a greutatii ideale. Timp de 7 zile veti consuma 1200 de calorii pe zi, veti inlocui carbohidratii (fructele, carbohidratii dulci) si grasimile (din lactate sau din carne) cu supa de legume, iar miscarea se va reduce la doar 15 minute pe zi.

Micul dejun poate fi format din legume (ardei, gulie) sau branza light, pranzul din salata sau supa de legume, iar cina din supa de legume.

Considerata de catre unii nutritionisti ca fiind o etapa dificila si usor periculoasa, etapa a III-a a Dietei P.I.N.K. poate fi “sarita”, depinde de dorinta fiecaruia. Daca totusi va hotarati sa urmati aceasta etapa, pentru a o depasi mai usor puteti sa o considerati ca fiind o etapa de post, ceva mai restrictiva, insa care dureaza destul de putin.

Etapa a IV-a: Preservation (sau Pastrarea Siluetei)

Ultima etapa a acestei diete trebuie urmata pentru tot restul vietii, dar doar atunci cand ati atins greutatea pe care o considerati ideala pentru dumneavoastra. In toata aceasta perioada trebuie sa invatati sa consumati intre 1400 si 1800 calorii in fiecare zi, indiferent de alimentele consumate.

Sunt recomandate totusi doar alimentele sanatoase: legumele si fructele proaspete, carnea preparata doar termic. In continuare trebuie sa evitati mezelurile, alimentele prajite, bauturile cu zahar, alcoolul, cafeaua (aceasta poate fi inlocuita cu ceaiul verde). Extrem de importante sunt si cele 15-30 minute de miscare in fiecare zi, iar gandirea pozitiva va face de cele mai multe ori diferenta.

Argumente PRO pentru Dieta P.I.N.K.: creata special pentru femei, usor de urmat, sanatoasa (previne bolile cardiovasculare, diabetul, ajuta la detoxifiere), se slabeste rapid si pe termen lung, nu exista efectul de yo-yo.

Argumente CONTRA pentru Dieta P.I.N.K: este destul de pretentioasa din cauza alimentelor bio care trebuie consumate.

Exemplu orientativ de meniu pentru o zi

Mic dejun: smoothie facut din: zmeura, banana, mango si lapte de migdale.
Pranz: mancare de fasole pastai si o salata verde (mare).
Cina: supa-crema de rosii, un file de peste la gratar cu o salata.
Gustare: fructe proaspete.

Este foarte important ca inainte de a urma acest regim alimentar sa consultati un medic de specialitate. Chiar daca  nu au fost inregistrate evenimente neplacute este important sa avem grija de sanatatea noastra. Voi ce parere aveti despre aceasta dieta special creata pentru “sexul frumos”?

TOP SUPLIMENTE

One Comment

  1. Catalin D.

    July 8, 2013 at 13:56

    majoritatea considera ca dietele sunt dedicate preponderent femeilor, deoarece putini barbati tin diete cu exceptia cazurilor cand sunt obligati din motive de sanatate

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *