Dieta pentru reflux gastro-esofagian: afla ce presupune!

By on December 13, 2017
dieta pentru reflux gastro-esofagian

Ati simtit arsuri in zona toracelui, mai exact arsuri in gat de la stomac? Daca raspunsul este “Da!”, probabil aveti o digestie problematica. Nu trebuie sa va ingrijorati, pentru ca exista Dieta pentru reflux gastro-esofagian care va scapa de problemele generate de aceasta afectiune.

In ultimii ani foarte multi romani au diferite probleme digestive, cum ar fi chiar refluxul gastro-esofagian. Nu stim sa mancam corect, cand trebuie si in cantitati optime.

O sa incerc sa va prezint astazi un regim alimentar care va ajuta sa scapati de problemele digestive generate de aceasta afectiune. Fara medicamente sau interventii chirurgicale. In plus, veti reusi chiar sa scapati de cateva kilograme, pentru ca veti adopta o alimentatie sanatoasa.

Ce declanseaza refluxul gastro-esofagian?

Intre stomac si esofag exista un muschi care permite mancarii sa ramana “la locul ei”. Cand acesta nu mai functioneaza corect, continutul gastric (din stomac) ajunge in esofag, care se irita. Din acest motiv avem acele senzatii de arsura.

Sunt mai multe cauze care contribuie la aceasta problema digestiva. Fie avem o alimentatie saraca in nutrienti, fie mancam alimente care irita (prajeli, cafea, ciocolata), fie avem diferite vicii (alcool, fumat). Mai exista posibilitatea sa suferim de diferite afectiuni (cum ar fi obezitate). Chiar si sarcina este un factor care poate contribui la aparitia bolii.

Dieta pentru reflux gastro-esofagian: alimentele recomandate!

Trebuie sa invatati sa mancati putin si des. Asta este regula de aur! Nu mai aveti voie sa mancati pana la saturatie. Trebuie si sa mestecati bine alimentele, sa mancati incet. Nu mai aveti voie sa mancati seara tarziu (cu minim 2-3 ore inainte de culcare) si nici sa stati dupa ce ati mancat.

Invatati sa includeti in dieta voastra: legume (morcovi, varza, broccoli, cartofi copti), fructe (banane, pepene rosu, fructe de padure, mere, pere, piersici), cereale (chiar si paine), produse lactate (sarace in grasimi), carne (atentie la tipul – carne slaba de pui, curcan, vita, peste – si metoda de gatire).

Puteti consuma cu incredere produsele din soia, de genul tofu sau laptele din soia. Se recomanda si suplimentele alimentare (vitamina C), pentru a evita carentele.

dieta pentru reflux gastro-esofagian alimente

Dieta pentru reflux gastro-esofagian: alimentele interzise!

Primul pas este renuntarea la vicii (fumat, alcool), care oricum va fac rau pe termen lung. Chiar si mestecatul gumei trebuie eliminat complet din rutina zilnica, deoarece creaza foarte mult acid gastric.

Prajelile, mancarea de tip fast-food, mezelurile, mancarea prea grasa, sosurile, acestea trebuie sa fie eliminate din alimentatia voastra! Sfatul meu este sa renuntati la ele pentru tot restul vietii, nu doar in timpul acestui regim natural.

In topul alimentelor care irita mucoasa intra si: supele creme de legume, ceapa cruda, piureul de cartofi, semipreparatele pe baza de carne, sucurile de fructe, bauturile carbogazoase (apa minerala, sucurile acidulate, berea), citricele.

Chiar si ceaiurile, cafeaua (si cea decofeinizata), bauturile dulci pe baza de cofeina, ciocolata, menta, laptele integral, condimentele, irita.

Nu aveti voie sa luati nici anticonceptionale sau medicamente pentru astm. Din acest motiv, trebuie sa cereti sfatul unui medic de specialitate inainte de a urma aceasta dieta.

Asa cum ati observat, Dieta pentru reflux gastro-esofagian presupune adoptarea unui stil de viata sanatos. Daca veti invata sa includeti aceste obiceiuri alimentare in viata voastra, veti avea de castigat.

Nu doar silueta va fi mai frumoasa, ci si starea generala de sanatate va fi imbunatatita. Nu trebuie sa va asteptati la rezultate rapide, peste noapte. In schimb acestea se vor mentine, pentru tot restul vietii.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *