Dieta Montignac: Un stil de viata sanatos

By on January 29, 2013
dieta montignac

Daca doriti sa slabiti sanatos (fara sa va infometati) si sa va mentineti silueta dobandita, atunci trebuie sa urmati Dieta Montignac. Din dorinta de a gasi o metoda eficienta care sa ajute la pierderea kilogramelor in plus, sa previna ingrasarea si chiar obezitatea, nutritionistul francez Michel Montignac concepe la inceputul anilor ’80 aceasta dieta revolutionara care ii poarta numele.

Aceasta dieta poate fi urmata cu usurinta deoarece va permite sa consumati in cantitatile dorite alimentele permise, nu trebuie sa numarati caloriile consumate sau cantitatea, trebuie doar sa urmati cu atentie cele doua faze ale acesteia. Asadar nu este o dieta monotona si restrictiva, ci este un stil de viata care va “invata” cum sa combinati corect alimentele consumate.

In prima faza a dietei veti reusi sa pierdeti kilogramele in plus, iar in cea de-a doua faza veti reusi sa va mentineti greutatea corporala dobandita.

Trebuie doar sa urmati cateva principii de baza care, pe scurt, pot fi formulate astfel: sa respectati cele trei mese principale ale zilei, sa nu amestecati carbohidratii cu lipidele si sa eliminati definitiv din alimentatie carbohidratii “rai”.

Pe langa faptul ca va invata cum sa slabiti si sa va mentineti in forma, aceasta dieta va reprezenta si un stil de viata sanatos si echilibrat. Conform studiilor efectuate cei care urmeaza aceasta dieta sunt “feriti” de bolile cardiovasculare si de diabetul de tip II.

Nutritionistul Montignac a clasificat alimentele in functie de indicele glicemic (IG) al acestora, fiind astfel printre primii nutritionisti care elaboreaza o dieta pe baza acestui indicator (si nu pe numarul de calorii). Indicele glicemic masoara energia care este furnizata organismului in momentul in care sistemul circulator absoarbe glucoza (zaharurile) dintr-un carbohidrat. In acest fel pentru a reusi sa slabim sau sa ne mentinem in forma trebuie sa consumam alimente care au un indice glicemic scazut.

Trebuie sa intelegem avantajele oferite de fiecare grupa de alimente si sa alegem corect alimentele din cadrul acestora.

Proteinele: au un rol important in functionarea corecta a organismului si pot ajuta la scaderea in greutate, daca le alegem corect. Astfel proteinele trebuie consumate de cateva ori pe saptamana si trebuie alese corect (carne de vita, carne de pui fara piele, peste).

Lipidele: trebuie consumate cu atentie si in echilibru cu carbohidratii care au un nivel scazut al indicelui glicemic. Acestea ajuta organismul sa stocheze energia necesara si sa piarda sau sa mentina greutatea. Daca doriti sa evitati bolile cardiovasculare trebuie sa consumati grasimi nesaturate, cum ar fi uleiul de masline.

Carbohidratii: acestea sunt de fapt alimentele formate din zaharuri, indicele glicemic al acestora indica cantitatea de glucoza (zaharuri) pe care organismul o va absorbi. Astfel daca indicele glicemic este mai mic, greutatea corporala va fi mai mica si veti slabi sau va veti mentine in forma.

Dezavantajele acestei diete sunt date de aportul ridicat de lipide si posibilitatea afectarii sistemului cardiovascular, dar si de aportul scazut de glucide si aparitia starilor de oboseala.

Faza intai: pierderea in greutate

In cadrul acestei etape trebuie sa eliminam carbohidratii care au indicele glicemic (IG) mai mare de 35. Astfel veti invata cum sa evitati alimentele daunatoare, cum ar fi: racoritoarele, dulciurile, cartofii, produsele din faina alba, etc.

Numarul de kilograme pierdute in cadrul acestei etape va varia de la persoana la persoana, in functie de stilul de viata pe care l-a avut fiecare inainte, dar in medie se pierd intre 1-2 kilograme pe saptamana. Aceasta etapa trebuie urmata pana cand veti pierde kilogramele dorite.

Alimentele care trebuie eliminate:

– zaharul: poate fi inlocuit cu indulcitorii sintetici;
– painea: se recomanda doar painea neagra la micul dejun, insa sa nu fie combinata cu alimentele proteice;
– fainoasele: paste, orez, cartofi, porumb, fasole uscata;
– fructele trebuie consumate doar individual, inainte cu cel putin o ora de masa;
– laptele: se recomanda doar laptele degresat;
– cafeaua: este interzisa cofeina deoarece genereaza secretia de insulina si duce la ingrasare;
– bauturile acidulate si sucurile de fructe;
– alcoolul: contine glucide si trebuie eliminat complet in aceasta etapa.

Nu exista meniuri prestabilite pentru aceasta dieta, trebuie doar sa se respecte:

– trei mese principale (micul dejun trebuie sa fie consistent, pranzul normal si cina usoara) si 2 gustari;
– la aceeasi masa putem consuma fie proteine si lipide, fie carbohidrati si fibre;
– consumarea unor cantitati importante de apa intre mese.

Faza a doua: mentinerea greutatii

Aceasta etapa va va ajuta sa va mentineti silueta dobandita, trebuie doar sa nu consumati carbohidrati care au IG mai mare de 50. Dintre carbohidratii permisi mentionam: painea integrala, orezul Basmati, pastele integrale, strugurii si kiwi.

Puteti de doua ori pe luna sa consumati gustari care au un IG ridicat fara sa va ingrasati. Trebuie doar sa evitati carbohidratii care au o concentratie mare de glucide, iar inainte de a consuma aceste alimente trebuie sa consumati alimente cu IG sub 35.

In cadrul Dietei Montignac mesele trebuie structurate in: glucidice si lipidce.

Mesele glucidice sunt formate din proteine sarace in grasimi si carbohidrati care au IG mai mic de 50; se recomanda sa reprezinte micul dejun.

Mesele lipidice sunt formate din proteine, lipide si carbohidrati care au IG mai mic de 35; se recomanda sa reprezinte pranzul sau cina.

Mai jos va voi prezenta un exemplu de mic dejun glucidic si lipidic, astfel va veti putea orienta pentru toate mesele zilei:

Mic-dejun glucidic: un carbohidrat bun (fulgii de ovaz fara zahar adaugat: IG 40) si o proteina saraca in grasimi (iaurt degresat: IG 35).
Mic-dejun lipidic: o proteina sanatoasa (somon afumat, oua), o lipida (branza, sunca) si carbohidrati cu IG mai mic de 35.

Gustarile acestei diete trebuie sa fie formate din alimente care nu au un indice glicemic mai mare de 35, astfel puteti opta pentru: nuci, alune (fistic, arahide, caju), fructe (consumate cu jumatate de ora inaintea meselor lipidice si la 3 ore dupa acestea) si legume proaspete.

Trebuie sa tineti cont si de modul in care combinati alimentele, astfel:

– alimentele din grupa A, cum ar fi: carnea (la gratar sau fiarta), pestele, ouale, branza de vaci degresata (sau alte lactate), se combina cu alimentele din grupa B, adica legumele.
– alimentele din grupa A nu se combina cu cele din grupa C, adica: cartofi, paste, orez, porumb, cereale.
– alimentele din grupa B (cu exceptia cartofilor) pot fi combinate cu cele din grupa C.

Inainte de a incepe acest regim alimentar, sau mai bine “spus” acest stil de viata, trebuie consultat un nutritionist!

Vezi aici tabelul cu indicele glicemic al alimentelor.

TOP SUPLIMENTE

One Comment

  1. Pingback: Slabeste urmand renumita dieta Montignac | Top Diete - Slabeste Sanatos

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *