Dieta Mihaela Bilic: slabiti sanatos 3 kilograme in 2 saptamani

By on October 30, 2013

Cunoscuta ca fiind unul dintre nutritionistii de succes ai tarii noastre, Mihaela Bilic este doctorul care a reusit sa schimbe viata a numeroase persoane (printre care si a vedetelor, de unde si titulatura primita de: “nutritionistul vedetelor”). Si astfel, Dieta Mihaelei Bilic a devenit extrem de cautata de catre persoanele de la noi din tara (la fel ca si Dieta Nicoletei Luciu), promitand o slabire de 3 kilograme in doar 2 saptamani.

Kilogramele in plus au inceput sa devina o problema importanta si in tara noastra, din acest motiv tot mai multi oameni apeleaza la diferite regimuri alimentare din dorinta de a-si redobandi silueta. Insa atunci cand alegem regimul alimentar pe care dorim sa il urmam trebuie sa tinem cont de mai multe aspecte si sa il alegem pe cel care ni se potriveste.

Regimul alimentar pe care il vom urma nu trebuie: sa ne infometeze, sa ne puna sanatatea in pericol si cel mai important trebuie sa ne ajute sa slabim eficient.

Tinand cont de modul in care functioneaza organismul uman si de nevoile fiecarui individ, nutritionista Mihaela Bilic a scris o carte, “Traiesc, deci ma abtin”, care ne ajuta sa intelegem ce inseamna o dieta sanatoasa si eficienta. Inca de la inceput este foarte important sa ne stabilim un obiectiv, doar in acest fel vom reusi sa facem tot ce e posibil pentru a il indeplini (acest lucru este general valabil in viata, nu doar in ceea ce priveste alimentatia).

Ideal ar fi ca inca de la inceput sa cerem sfatul unui medic de specialitate, dar si sa ne cantarim si sa ne masuram pentru a putea monitoriza evolutia noastra pe parcursul dietei. Extrem de important este si ordinea din propria locuinta, mai exact aruncarea produselor nesanatoase din bucatarie (frigider, camara, debara).

Important!!! Atunci cand dorim sa aflam daca o dieta este sanatoasa, trebuie sa fim atenti daca aceasta respecta cele 3 conditii de mai jos:
– contine cele 3 grupe de nutrienti (proteine, glucide si lipide) in proportiile corecte + asigura necesarul de minerale, vitamine si apa + are o valoare calorica inferioara necesarului zilnic al fiecarei persoane.

Trebuie sa stim ca pentru a ne mentine greutatea o femeie trebuie sa consume in medie intre 1800-2000 calorii si un barbat intre 2200-2500 calorii. Atunci cand dorim sa slabim trebuie, bineinteles, sa reducem caloriile consumate, insa nu drastic ci treptat deoarece ne putem pune sanatatea in pericol neoferind organismului aportul necesar de vitamine si nutrienti.

Pentru a slabi corect, fara sa ne punem sanatatea in pericol, trebuie sa slabim intr-o saptamana intre 0.8 si 1.5 kilograme. Puteti calcula in felul urmator numarul de calorii pe care trebuie sa le consumati pentru a slabi 1 kilogram la 10 zile: minim 20 de calorii pe kg/corp (atentie: doar pana ajungeti la greutatea targhetata).

Nu trebuie sa ne dam batuti atunci cand observam ca procesul de slabire a stagnat timp de mai multe zile sau a devenit mai lent, trebuie sa continuam dieta deoarece exista foarte multi factori care ne influenteaza slabirea.

Daca analizam felul in care am copilarit observam ca, inca de mici, parintii nostri ne-au insuflat obiceiuri alimentare sanatoase, care pe parcurs au fost uitate sau inlocuite cu altele nesanatoase. Trebuie sa incepem sa revenim la obiceiurile sanatoase avute, acest aspect concretizandu-se inca de la inceput in:

– fiecare masa trebuie sa se desfasoare in liniste, trebuie ca timp de 15-30 minute sa va dedicati doar procesului alimentar, sa mestecati corect si sa nu fiti agitat sau nervos!
– existenta a 3 mese principale, cu respectarea intervalului de 5-6 ore intre ele, adica: dimineata, pranz si seara (masa de seara trebuie sa fie consumata cu cel putin 3 ore inainte de culcare)!
– eliminarea definitiva din alimentatie a mancarurilor nesanatoase, de tipul: fast-food-ului, prajelilor, tocaturilor, sosurilor cu maioneza, produselor de patiserie, bauturilor carbogazoase, etc.!

Recomandarea nutritionistei: o data pe saptamana, la o masa, puteti manca orice doriti cu conditia sa nu consumati o cantitate “industriala”. In acest fel va veti recompensa atat papilele gustative, cat si psihicul, iar efortul depus va fi mai usor de continuat.

Chiar si dupa ce finalizati Dieta Mihaelei Bilic trebuie sa continuati sa respectati principiile alimentare sanatoase, in acest fel nu veti mai redobandi kilogramele slabite si veti reusi sa va mentineti sanatatea in parametrii normali. Sportul, dupa finalizarea dietei, este extrem de important, acesta ne ajuta sa ardem caloriile consumate in plus, sa ne tonifiem musculatura si chiar si sa ne relaxam (fizic si psihic).

slabesti

Dieta Mihaela Bilic: Mic Dejun predefinit

– un iaurt de 150 grame si o banana taiata felii.
– doua oua facute omleta (fara ulei) cu o felie de paine prajita, un castravete si o rosie.
– un baton de cereale si o cana (circa 250 ml) de lapte semidegresat.
– un iaurt (150 ml) sau trei cani de lapte cu doi pumni de cereale (de orice tip).
– doua felii de sunca (slaba) cu o felie de paine de secara, o rosie si un ardei gras.
– trei crackers (saratele sau paine raw) unsi cu jumatate de cutie ricotta (branza), alaturi de un ardei gras si un castravete.
– doua oua fierte alaturi de o felie de paine prajita, 6 masline si o rosie.

Dieta Mihaela Bilic: Pranz predefinit

– o salata greceasca mare facuta din: rosii, ardei gras, castraveti, masline, o felie de branza feta si ceapa, alaturi de un ou fiert si 2 triunghiuri de focaccia sau o felie de paine cu usturoi.
– o omleta facuta din: 2 oua, jambon, ciuperci si o lingura de cascaval ras, alaturi de o salata verde si o felie de paine.
– o swaorma mica de pui cu usturoi (facuta fara cartofi prajiti si fara maioneza) alaturi de o salata mare.
– o portie de paste cu sos rosu (bolognese sau arrabiate) si o lingura de parmezan ras (puteti folosi si sosuri din comert, inclusiv sos pesto).
– o supa mare sau o ciorba, de orice fel, facuta cu carne slaba si multe legume (pot fi folositi chiar si cartofi), dar fara smantana, asezonata cu ardei iute.
– intre 6-8 bucati de sushi si un bol cu supa.
– 2 sau 3 felii de roast beef (muschi de vita) cu o felie de paine (de secara) si o salata mare facuta din varza alba.

Dieta Mihaela Bilic: Cina predefinita

– o salata mare facuta din toate tipurile de frunze, alaturi de morcov si telina (rase), ardei gras, castravete, rosie, 2 linguri de porumb, un ou fiert, o conserva de ton si 7-8 masline verzi.
– o salata mare asortata alaturi de jumatate de piept de pui afumat sau 3-4 felii de somon afumat, o lingura de parmezan ras si 6 masline (negre).
– o bucata de peste facut in cuptor (in staniol, uns cu putin unt sau ulei si ierburi aromatice), legume facute la gratar sau fierte.
– o pulpa de pui sau jumatate de piept de pui, alaturi de legume gratinate la cuptor (de tipul: broccoli, conopida, vinete, dovlecel, ciuperci) taiate felii si facute in sos format din: 2 linguri de parmezan ras, 2 linguri de smantana (cu 12% grasime), o ceasca de lapte cald si ierburi aromatice.
– o bucata de muschi de porc sau jumatate de muschiulet la gratar, 4-5 linguri de varza calita in sos de rosii si ardei iute.
– o bucata de somon facut la gratar, sparanghel sau broccoli fiert si o lingurita de sos olandez (facut din oua, unt si lamaie).
– o bucata de carne de vita (facuta la gratar), legume la gratar (ciuperci, dovlecei, vinete) sau legume fierte (broccoli, conopida, fasole verde) si un cub de unt.

Dieta Mihaela Bilic: Gustari predefinite

– un pumn mic de nuci, alune, fistic, migdale sau alte fructe oleaginoase (fara coaja).
– un pumn mare de seminte de dovleac sau de floarea soarelui (cu coaja).
– un cub (25 grame) de branza frantuzeasca sau svaiter si 10 boabe de strugure.
– un cub de telemea si o felie de pepene rosu.
– doi morcovi cruzi (taiati bastonase) sau 2 crengute de telina, cu 2 linguri de sos tzatziki (adica iaurt cu usturoi si castraveti).
– 10 masline negre sau 15 masline verzi.
– 6 rosii cherry si 2 crackers unsi cu pasta de branza.

TOP SUPLIMENTE

One Comment

  1. Mihaela Bala

    November 30, 2014 at 22:23

    La gustare putem manca fructe ?

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *