Dieta cu cirese: mancam gustos si slabim sanatos

By on May 22, 2014

Se apropie vara cu ale ei calduri dogoritoare si concedii ametitoare. Mai avem inca timp suficient sa scapam de kilogramele acumulate in plus si pe deasupra putem scapa si de toxinele suparatoare.

Trebuie doar sa alegem un regim alimentar care ne permite detoxifiere si slabire, un regim alimentar care se urmeaza cu usurinta si care este atent cu nevoile organismului nostru. Un astfel de regim alimentar este cunoscut sub numele de Dieta cu cirese, sanatoasa, simpla si extrem de gustoasa.

Probabil, in copilarie, cel putin o data am folosit ciresele cu codite pe post de cercei, cel putin o data am incercat sa ne cataram in ciresul bunicilor si cel putin o data am mancat cirese pana cand ne-a durut burta. Chiar daca am facut toate aceste lucruri din placere, trebuie sa stim ca si ajunsi la maturitate este important sa mentinem un consum ridicat al acestor fructe.

Ciresele nu sunt doar gustoase si aromate ci si extrem de hranitoare, ajutandu-ne sa luptam cu succes impotriva diferitelor afectiuni nu tocmai placute.

In mod normal aceste fructe sunt compuse din 70% apa iar diferenta este reprezentata de complexul de vitamine B (B1, B2, B6), dar si de: bioflavonoide, antocianine, melatonina, luteina, caroten, fibre si acid elagic. Vitaminele din complexul B sunt cunoscute pentru faptul ca ajuta organismul sa aiba energie suficienta, o lipsa a magneziului contribuind doar la stari de oboseala sau chiar depresie.

Puteti manca cirese pe saturate pentru ca acestea contin foarte multa apa (care ajuta metabolismul si amplifica nivelul energiei) si putine grasimi si calorii (65 per 100 grame), astfel oricat de multe cirese veti consuma nu va veti ingrasa din cauza lor.

Printre persoanele care ar trebui sa consume cirese se numara cei care sufera de: constipatie, fermentatie intestinala, afectiuni biliare, boli hepatice, litiaza renala, guta, reumatism, obezitate, cancer, boli cardiovasculare, dureri de cap.

Chiar si cei care sufera de stari avansate de oboseala, cei care au un nivel scazut de minerale, anemicii, cei care prezinta deficit de crestere sau dezvoltare sau cei care doresc sa isi imbunatateasca functiile mentale sau fiziologice, ar trebui sa consume cat mai multe cirese. Toate aceste persoane vor observa imbunatatiri in ceea ce priveste starea generala de sanatate.

Urmand Dieta cu cirese nu doar ca veti slabi cu usurinta, ci veti reusi si sa eliminati toxinele din organism intr-o perioada relativ scurta de timp. Incercati sa profitati de perioada in care gasiti cu usurinta aceste fructe (la preturi acceptabile) si urmati un regim alimentar care va ajuta sa fiti mai sanatosi si mai frumosi.

Analizand evolutia in cazul persoanelor care urmeaza aceasta dieta s-a constatat faptul ca pielea devine mai ferma si mai supla, dar si ca pe parcursul intregii zile cei care urmeaza dieta sunt mai relaxati.

Aveti la dispozitie cateva modalitati prin care va puteti bucura de toate beneficiile acestui regim alimentar, trebuie doar sa alegeti ceea ce vi se potriveste.

 Dieta cu cirese: varianta restransa

Pe stomacul gol, dimineata, trebuie sa consumati cel putin 100 grame de cirese; aceasta cantitate trebuie crescuta treptat pana cand ajungeti la 500 grame de cirese la sfarsitul saptamanii a treia.

In continuare, pana la pranz, trebuie sa consumati inca 300 grame de cirese, aceasta cantitate trebuie impartita in 3 parti egale. Nu aveti voie sa mancati si alte alimente in toata aceasta perioada in care consumati doar cirese.

De asemenea este foarte important ca in toata perioada dietei sa incercati ca pranzul si cina sa fie mese usoare, dar si sa renuntati la grasimile de origine animala, la alcool sau zahar rafinat.

Dieta cu cirese: varianta extinsa

Daca urmati aceasta varianta trebuie sa stiti ca timp de 3-4 zile veti consuma doar cirese, fara alte produse alimentare. Puteti consuma intre 2 si 3 kilograme de cirese pe zi (unii specialisti afirma ca puteti creste cantitatea si pana la 5 kilograme/zi), aceasta cantitate trebuie sa fie impartita in mai multe portii pe care le veti consuma periodic.

Intre mesele de cirese puteti bea apa minerala, iar dieta poate fi reluata in fiecare luna trebuie doar sa nu aveti un deficit de vitamine sau minerale (pentru acest aspect este recomandat consultul unui medic de specialitate si realizarea unui set complet de analize).

Dieta cu cirese: varianta pentru 10 zile

Prima zi
Mic dejun: o banana si o ceasca de cafea.
Pranz: peste (facut la gratar) cu garnitura de spanac.
Cina: 500 grame de cirese (nu mai tarziu de ora 20:00).
Gustare: 2 cani cu ceai facut din cozi de cirese (nu mai mult de 2 gustari pe zi).

Ziua a doua
Mic dejun: 2 oua fierte, 1 felie de paine (integrala) si o ceasca de cafea (fara zahar, eventual cu lapte).
Pranz: piept de pui (fiert, de dimensiunea propriei palme) cu salata din andive.
Cina si Gustarile identice cu cele din Prima zi.

Ziua a treia
Mic dejun: 200 grame branza de vaci (nu trebuie sa mancati toata cantitatea daca nu puteti) cu o chifla (din faina integrala) si o cafea.
Pranz: varza calita cu carne de pui fiarta.
Cina si Gustarile vor fi la fel.

Ziua a patra
Mic dejun: un sandwich cu branza si castravete, alaturi de o cafea.
Pranz: paste integrale (o portie) cu ciuperci si sos de rosii.
Cina si Gustarile vor fi la fel cu cele din zilele precedente.

Ziua a cincea
Mic dejun: un iaurt cu cereale integrale si o cafea.
Pranz: o portie de piept de pui (la gratar) cu legume (tot la gratar).
Cina si Gustarile: identice cu cele din zilele precedente.

Aceste 5 zile vor fi reluate pana cand finalizati cele 10 zile ale dietei, iar in toata aceasta perioada veti reusi sa slabiti pana la 4 kilograme.

Important! Indiferent de varianta aleasa incercati sa cresteti treptat cantitatea de cirese consumate pentru ca riscati ca organismul vostru sa reactioneze gresit la dieta si sa declansati anumite tulburari digestive.

Sportul va va ajuta foarte mult in procesul de slabire, incercati sa faceti cat mai multa miscare in fiecare zi!

Avantajele pe care ciresele le ofera organismului uman:

cirese

– stimularea imunitatii naturale si reglarea procesului de fermentatie intestinala datorate continutului marit de antioxidanti care lupta impotriva radicalilor liberi. Din cauza actiunii radicalilor liberi asupra celulelor acestea se deterioreaza si imbatranesc, astfel ciresele ajuta intr-o oarecare masura la stoparea procesului de imbatranire.
– reechilibrarea pH-ului din sange si diminuarea efectelor alcalozei si acidozei, procese care apar uneori dupa varsta de 40 ani si contribuie la imbatranirea prematura.
– efect diuretic bun datorat continutului ridicat de potasiu.
– resturile alimentare si toxinele sunt eliminate, tractul urinar si intestinele curatate, motiv pentru care sucul de cirese ar trebui consumat cu incredere de catre toti cei care sufera de artrita, guta sau reumatism.
– cresterea agerimii vizuale si mentinerea sanatatii tesuturilor de tip mucoasa, piele, epiteliu, toate acestea datorate continutului crescut de provitamina A.
– producerea melatoninei de catre organism este incurajata si sustinuta.
– diabeticii pot consuma cu incredere cirese deoarece acestea contin fructoza (cea care ofera si gustul dulce).
– nivelul colesterolului poate fi redus cu pana la 11% in urma unei cure cu cirese.
– pielea uscata poate fi ajutata astfel: mixati un pumn de cirese (fara samburi) iar pasta obtinuta o puteti aplica pe fata timp de 20 minute. Dupa aceasta perioada trebuie sa va clatiti tenul folosind apa fara calcar sau apa minerala.
– tot pentru ingrijirea pielii sau pentru ameliorarea migrenelor puteti folosi cataplasme din cirese strivite pe care le aplicati in zonele dorite.
– bolile tractului urinar pot fi tratate folosindu-se cozile de cirese, acestea au chiar si un rol diuretic. Ceaiul pe care il puteti consuma se face astfel: 30 grame de cozi de cirese se fierb intr-un litru de apa, apoi strecurati si beti 3 cani/zi.
– chiar si gripa poate fi tratata folosindu-se cozile de cirese, trebuie doar sa macerati 50 grame de cozi intr-un litru de apa timp de 12 ore. Amestecul astfel obtinut trebuie fiert timp de 10 minute apoi lasat la infuzat pentru alte 10 minute, dupa care il puteti scurge si beti ceaiul pe parcursul intregii zile dupa ce l-ati impartit in 4 parti egale.
– din miezul samburilor de cirese se extrage un ulei care poate fi folosit cu succes in tratarea petelor de pe piele sau a verucilor.
In cazul in care nu doriti sa urmati un regim alimentar constituit in mare parte din cirese, puteti sa incercati sa consumati cat mai des aceste fructe si sa renuntati la alimentele nesanatoase.
In loc de gustare puteti consuma cirese, atat crude cat si congelate, in salate, shake-uri sau sucuri. Puteti inlocui masa de seara (sau o alta masa a zilei) cu un bol de cirese sau puteti folosi aceste fructe in tarte, prajituri sau diferite gustari.

TOP SUPLIMENTE

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *