Dieta cu ananas: mai exotici, mai supli

By on December 2, 2013
ananas

Luna Decembrie, numita de foarte multa lume si “luna cadourilor”, este cu siguranta cea mai indragita perioada din an pentru foarte multe persoane. In aceasta perioada sunt sarbatorite multe evenimente importante, familiile se reunesc si se petrec momente frumoase impreuna.

Daca aveti cateva kilograme in plus de care ati dori sa scapati cu rapiditate, inainte sa vina sarbatorile de iarna, atunci puteti incerca Dieta cu ananas, un regim alimentar eficient care se urmeaza cu usurinta.

Pe langa faptul ca reusiti sa slabiti in medie 2-3 kilograme in doar 5 zile, Dieta cu ananas ajuta si la detoxifierea organismului (lucru intalnit si la dieta cu fructe), un aspect extrem de important tinand cont de faptul ca mancarurile consumate de Craciun nu vor fi tocmai “light”.

Inainte de a urma Dieta cu ananas este foarte important sa cereti sfatul unui medic de specialitate, la fel ca si in cazul oricarui regim alimentar pe care il adoptati.

Pentru ca pune accent pe consumul unui singur aliment, si anume al ananasului, aceasta dieta se incadreaza in categoria monodietelor. Foarte multe persoane nu recomanda monodietele deoarece acestea, daca sunt urmate pentru perioade indelungate, pot pune in pericol starea generala de sanatate, adica sunt diete drastice.

Avand un continut ridicat de apa (circa 83-84%) si extrem de putine calorii (100 grame de ananas contin circa 50 de calorii), ananasul se transforma cu rapiditate in fructul “minune” care ajuta la eliminarea grasimii si la pierderea kilogramelor nedorite.

Continutul ridicat de apa din ananas ajuta la eliminarea apei din tesuturile subcutanate si a sarurilor, iar hidratii de carbon ofera organismului energia necesara unei functionari optime. Fibrele continute de ananas faciliteaza tranzitul intestinal, tot acestea fiind si cele care contribuie la potolirea poftei de mancare si la prelungirea senzatiei de satietate.

Enzima numita bromelaina ajuta la digerarea rapida a alimentelor (descompune proteinele; in doar cateva minute digera de 1000 de ori greutatea ei de proteine) si astfel la evitarea constiparii sau a balonarii, fiind eficienta si impotriva celulitei.

Vitaminele si mineralele continute de ananas ajuta organismul sa isi mentina energia, dintre acestea un rol important avand fierul care produce globule rosii (acestea transporta oxigenul prin corp).

De fiecare data cand suntem suparati observam ca avem tendinta sa consumam dulciuri (ciocolata, prajituri sau alte “bombe” calorice) in speranta ca vom dobandi buna dispozitie. Insa daca consumam ananas nu vom mai avea aceste pofte deoarece hormonul (serotonina)  responsabil pentru buna dispozitie va fi activat tocmai de catre continutul de triptofan al ananasului.

Avantajele Dietei cu ananas:

- ajuta la o slabire rapida, daca nu este urmata pentru mai mult de 10 zile este chiar sanatoasa.
- ajuta la detoxifierea organismului datorita proprietatilor ananasului.
- se urmeaza cu usurinta, nu trebuie calculate caloriile consumate si nici nu trebuie preparate alimente sofisticate.
- este usor de retinut, iar alimentele pe care le putem consuma se gasesc aproape peste tot.

Dezavantajele Dietei cu ananas:

- este o monodieta si din acest motiv daca este urmata pentru mai mult timp poate pune sanatatea in pericol (cum ar fi: afectiuni cardiovasculare, probleme renale, pierderea masei musculare, anxietate).
- daca aveti probleme cu aciditatea gastrica nu este recomandata aceasta dieta. De asemenea daca pe parcursul dietei ne simtim slabiti sau obositi, trebuie sa revenim la un regim alimentar variat si echilibrat.
- pentru ca alimentul de baza consumat va fi ananasul va deveni o dieta monotona si unele persoane se vor plictisi, intervine monotonia.
- in timpul dietei nu mai sunt retinute atat de multe lichide si astfel organismul va fi privat de anumiti nutrienti.
- efectul de yo-yo se poate instala cu usurinta dupa finalizarea dietei daca sunt continuate obiceiurile alimentare nesanatoase sau mancatul in exces.

Sfaturi utile!

1. Ideal ar fi ca in timpul acestei diete sa consumati doar ananas proaspat, sa il evitati pe cel din conserva deoarece are mai mult zahar (implicit mai multe calorii).
2. Atunci cand taiati ananasul ar fi bine sa il consumati cat mai repede deoarece, dupa taiere, acesta incepe sa isi piarda rapid din proprietati. Daca totusi nu ati consumat tot ananasul, partile care au ramas trebuie sa le inveliti intr-o folie de plastic si sa il tineti in locuri racoroase.
3. Urmati Dieta cu ananas atat in timpul verii, cat si in timpul iernii, deoarece proprietatile ananasului va vor ajuta sa faceti fata cu o mai mare usurinta temperaturilor de afara.
4. In sucul de ananas pe care il preparati acasa puteti pune si lamaie sau ghimbir, aceste ingrediente sunt cunoscute pentru faptul ca accelereaza metabolismul si ajuta la arderea grasimilor.

Recomandari de meniuri in cadrul Dietei cu ananas

dieta cu ananas

Varianta intai (pentru o perioada de 5 zile – monodieta)

Micul dejun: 2-3 felii de ananas (de preferinta proaspete) si un ceai verde (fara zahar sau daca doriti puteti folosi un indulcitor dietetic).
Gustare: un pahar cu suc de ananas (preparat acasa).
Pranz: supa de legume si o bucata de pui sau peste facut la gratar.
Gustare: suc de ananas, un iaurt cu ananas (acesta trebuie sa aiba un continut redus de grasime).
Cina: 5 felii de ananas (ideal ar fi sa fie proaspete).

Varianta a doua (pentru o perioada de 3 zile)

Inaintea micului dejun: 250 grame de ananas (proaspat), o mana de migdale sau alune caju.
Mic dejun: 170 grame de iaurt (degresat), o mana de nuci, 250 grame de ananas (proaspat).
Gustare: ce ati consumat inainte de micul dejun.
Pranz: o conserva de ton (in suc propriu), legume gatite si un pahar cu suc de ananas.
Gustare (pe la ora 15:00): la fel ca si prima gustare.
Gustare (peste 2 ore, adica ora 17:00): la fel ca si prima gustare.
Cina: la fel ca si la micul dejun.
Cu o jumatate de ora inainte de culcare trebuie sa bem un pahar cu suc de ananas si sa mancam o mana de migdale.

Varianta a treia

Mic dejun: cereale cu ananas: 300 grame de ananas (curatat si taiat in bucatele) cu 3 linguri de cereale (circa 6 grame) si 2 linguri cu suc de portocale.
Pranz: verdeata cu ananas: 250 grame de ananas (curatat si taiat in bucatele), un ardei gras (spalat si taiat), 2 cepe mici, 50 grame de alte legume. Mod de preparare: ardeiul gras, cepele si legumele se prajesc intr-o lingura de ulei de masline, apoi adaugam peste acest amestec ananasul si lasam compozitia pe foc circa 3 minute. Putem asezona, dupa gust, cu piper si curry.
Cina: salata de ananas si ciuperci champignon. Curatam si taiem in bucatele 300 grame de ananas si 100 grame de ciuperci, apoi adaugam 30 grame de carne de curcan (taiata in felii subtiri). Amestecam si asezonam cu o lingurita de maioneza (fara grasime), o lingurita de patrunjel proaspat si piper.

About Mara

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>