Dieta Crono: slabeste sanatos mancand la ore fixe!

By on July 29, 2013
dieta la ore fixe

Suntem in plin sezon estival, aproape toata lumea viseaza la concediul mult dorit, departe de agitatie si stres. Insa ce facem daca trebuie sa ne “expunem” mai multe parti ale corpului si nu avem silueta pe care ne-o dorim?! Atunci cu siguranta avem nevoie de un regim alimentar care sa ne ajute sa reobtinem increderea in propriul corp, un regim alimentar care nu ne pune sanatatea in pericol si care ne garanteaza o slabire rapida.

Promitand o alimentatie echilibrata si sanatoasa, Dieta Crono a ajuns sa fie din ce in ce mai apreciata de catre numeroase persoane. Urmand acest regim alimentar reusim sa slabim in doar 2 saptamani intre 5 si 7 kilograme, fara infometare, tinand cont doar de consumul anumitor tipuri de alimente la anumite ore.

Doctorul francez Alain Delabos a elaborat acest regim alimentar (in anul 1986), iar principiul acestuia este urmatorul: corpul uman functioneaza dupa un anumit ritm, propriu, iar noi trebuie sa tinem cont de necesitatile naturale ale acestuia, necesitati care variaza pe durata intregii zile.

Cunoscuta si sub numele de “dieta dupa ceas”, Dieta Crono a fost elaborata analizandu-se reactia organismului nostru la anumite alimente, in functie de ora la care acestea sunt consumate. Astfel s-a observat ca organismul nostru asimileaza diferit alimentele (unele sunt stocate, altele sunt transformate in energie) in functie de perioada in care consumam alimentele, in acest fel avem voie sa mancam aproape orice dorim doar sa o facem la ora potrivita.

Daca consumam zaharuri si grasimi dimineata acestea se transforma in surse de energie, insa daca le consumam seara acestea vor fi depozitate si transformate in grasimi. Tot conform studiilor efectuate hormonii (insulina si corizolul) sunt secretati de corpul nostru din 4 in 4 ore, din acest motiv este foarte important sa oferim corpului la momentul potrivit alimentele de care are nevoie.

Concret: trebuie sa consumam dimineata alimentele grase, cele consistente si chiar un desert putin indulcit la masa de pranz, iar cele usoare la cina.

Important:

– caloriile consumate in timpul diminetii reusesc sa fie transformate in energie si consumate pana seara;
– trebuie sa pastram o distanta de aproximativ 3-4 ore intre mese, masa de seara nu trebuie luata chiar inainte de culcare (in jurul orei 18:00 este ideal pentru a avea timp sa fie digerata);
– consumarea alimentelor cu calm este recomandata;
– o buna hidratare.

Pentru rezultate exceptionale puteti opta si pentru diferite exercitii fizice, in functie de preferintele si rezistenta fiecaruia.

Urmand Dieta Crono trebuie sa consumam in medie intre 1400 si 1500 de calorii in fiecare zi, trebuie sa mancam mai mult dimineata si la pranz deoarece seara grasimile sunt stocate mai usor. S-a observat ca barbatii reusesc sa slabeasca mai multe kilograme urmand acest regim alimentar, in comparatie cu femeile.

Pe langa faptul ca este eficienta, sanatoasa si usor de urmat, Dieta Crono ne ajuta si sa renuntam la “gustarile” dintre mese, in acest fel reusim sa ne mentinem cu usurinta silueta si dupa finalizarea dietei. Daca respectam orele la care mancam in fiecare zi atunci reusim sa reducem cu o patrime efortul organismului nostru atunci cand desfasoara procesul de digestie si in acest fel reusim sa slabim frumos si sanatos.

crono

In randurile de mai jos va voi prezenta o varianta de meniu pe care o puteti adopta pentru o zi din cele 14 ale dietei. Pe baza acestei variante puteti sa va dezvoltati propriul plan nutritional si pentru restul zilelor.

Mic dejun:
– ceai sau cafea, fara zahar sau lapte;
– 20 grame de unt;
– 70 grame de paine (continut ridicat de zaharuri lente care reprezinta un bun carburant pentru organism);
– 100 grame de branza (la alegere, puteti consuma orice tip de branzeturi).

Pranz:
– orez, cartofi sau paste pregatite in abur (carbohidrati);
– orice tip de carne (la alegere). Cantitatea de carne pe care o puteti consuma se calculeaza astfel: inaltimea (exprimata in centimetri) plus (+) 100; adica daca aveti 160 cm puteti consuma 260 grame de carne.

Cina:
– peste sau fructe de mare;
– legume gratinate sau pregatite la abur (o portie);
– carne slaba. Cantitatea de carne pe care o puteti consuma se calculeaza astfel: inaltimea (exprimata in centimetri) minus (-) 40 de grame; astfel daca aveti 160 cm inaltime puteti consuma 120 grame de carne.

Incercati sa tineti cont de urmatoarele recomandari atunci cand alegeti ceea ce puteti consuma:

1. Micul dejun trebuie sa fie bogat in alimente care au un continut ridicat de lipide, in acest fel senzatia de oboseala care apare (de obicei) cu cateva ore inainte de pranz dispare deoarece lipidele ajuta la formarea peretilor celulari.

Atentie: trebuie sa evitati alimentele care contin zaharuri rapide, cum ar fi: produsele de patiserie, cerealele cu adaos de zahar.

2. Pranzul trebuie sa fie axat pe consumul proteinelor animale si a carbohidratilor, insa nu trebuie sa fie foarte consistent deoarece poate aparea senzatia de somn si oboseala. Procesul de constructie a peretilor celulari (initiat in timpul diminetii) se finalizeaza spre pranz, din acest motiv in organism incep sa actioneze alt tip de enzime si astfel devine necesar consumul carbohidratilor si proteinelor animale.

Atentie: trebuie evitate deserturile (adica produsele pe baza de zaharuri), painea, lactatele si aperitivele (de orice tip).

3. Cina trebuie sa fie formata din alimente usoare, deoarece in timpul serii productia de enzime si procesele digestive scad in intensitate. Din cand in cand, daca reusiti, puteti chiar sa sariti peste masa de seara.

Atentie: trebuie evitate produsele pe baza de zaharuri, lactatele si alcoolul (in special vinul).

 

Este foarte important ca inainte de a urma acest regim alimentar sa cerem sfatul unui medic nutritionist, deoarece acesta ne poate ajuta in functie de propriile necesitati sa ne formam meniul zilnic.

TOP SUPLIMENTE

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *