Dieta crono – scapa de kilogramele in plus mancand la ore fixe!

By on July 4, 2017

Dieta crono mai este numita si dieta dupa ceas , aceasta a fost inventata de Alain Delabos in anul 1986 pentru cei care iubesc mancarea dar in acelasi timp isi doresc sa slabeasca . Poti slabi daca mananci anumite alimente la anumite ore , aceasta dieta este destul de restrictiva , deoarece reduce consumul de lipide si proteine dimineata si contine putine fructe si legume . Daca optezi pentru aceasta dieta , indidicat ar fi , inainte de inceperea ei sa consulti un medic nutritionist .

Medicul francez a plecat de la ideea ca alimentele consumate se asimileaza diferit , in functie de ora la care sunt consumate . Acel moment are la baza fie transformarea lor in energie , fie stocarea lor , ce are drept urmare ingrasarea . De exemplu grasimile si glucidele daca sunt mancare seara ele vor fi stocate , iar daca le consumi dimineata vor fi o sursa de energie . De aceea este indicat sa incluzi branza in meniul de dimineata si nu seara. Pentru a avea rezultate vizibile este necesar sa iti adaptezi alimentatia in functie de variatiile metabolice alea organismului tau de-a lungul zilei . De asemenea crononutritia tine cont si de forma corpului fiindca te ajuta sa vezi cum functioneaza organismul si de ce ai tendinta de a stoca grasimile mai mult decat altii. Specialistii spun ca organismul nostru secreta hormoi la fiecare 4 ore , de aceea la acest interval de timp corpul uman cere hrana. La acest interval trebuie sa dam corpului alimentele potrivite pentru a functiona corect , adica grasimi dimineata , proteine la pranz , glucide la gustarea de dimineata si o masa usoara seara . Trebuie sa ai grija ca mesele sa fie din 4 in 4 ore pentru a da timp stomacului sa isi faca digestia si pentru a evita stocarea. Faptul ca esti obligat sa ai un comportament alimentar foarte ordonat , poti slabi intre 5 si 7 kilograme in 2 saptamani .

 

       Consistenta meselor

  Micul dejun

In prima parte a zilei trebuie sa consumi grasimi si proteine pentru ca temperatura corpului creste si organismul secreta enzime . Este foarte important ca micul dejun sa fie luat cu o ora dupa ce te trezesti , dar nu mai tarziu de ora 9 .

Meniul de dimineata poate contine : branza si alte produse lactate ( iaurt , unt , lapte ) , proteine ( oua , carne de pui sau carne de curcan , sunca ) , precum si zaharuri lente ( paine integrala ) si lichide ( apa , ceai , cafea ) .

Nu sunt recomandate zaharurile rapide gen mierea de albine , gemul si alte dulciuri concentrate . De asemenea , trebuie sa eviti gustarile pe care le iei la birou gen merdenele , produsele de patiserie , placintele si produsele pe baza de grau si porumb .

 

  Pranzul

La masa de pranz trebuie sa completezi nevoia de zahar , amidon si de proteine , de aceea masa de pranz trebuie sa contina carne sau peste in cantitati suficiente dar si amidon cum ar fi : cartofi , orez , grau , gris si nu in ultimul rand fructe si legume .

In dieta crono trebuie sa eviti deserturile dulci dupa ora 14:00 , pentru ca sunt foarte slab asimilate si poti incerca sa renunti si la paine .

 

  Cina

In multe diete se vorbeste despre masa de seara ca ceva de care ar trebui sa te feresti , deoarece dupa lasarea intunericului , in absenta luminii naturale , organismul nu mai secreta acele enizme care ajuta la digestie si in consecinta mancarea nu se mai asimileaza .

Tinand cont de cele spuse , iti poti prepara o cina bazata pe fibre si proteine care sa contribuie la digestie si care sa sustina masa musculara fara a exista riscul de a se depune sub forma de depozite adipoase . La aceasta masa ar trebuie sa se gaseasca legumele – crude , in supa sau preparate la abur , peste sau fructe de mare .

Pentru rezultate bune trebuie sa feresti seara branzeturile si deserturile dulci pentru ca acestea se transforma direct in grasimi.

 

    Reguli ale dietei crono:

 

  • Singura masa peste care ai voie sa sari este cina doar ca sub nicio forma nu ai voie sa o inlocuiesti cu micul dejun . Aceasta trebuie sa fie cea mai bogata masa din zi pentru ca de acolo iti vei lua energia.
  • Distanta dintre mese trebuie sa fie de cel putin 4 ore si cel mult 6 ore , deci ideal ar fi sa treaca 5 ore de la ultima masa . Cina trebuie luata cu 4 ore inainte de culcare.
  • Trebuie sa bei o cantitate suficienta de apa iar sportul nu trebuie sa lipseasca dintr-un stil de viata sanatos.
  • Barbatii slabesc mai rapid decat femeile , daca tin dieta crono , incearca sa fii constanta si sa ai rabdare.
  • Foarte important ca in cazul oricarei alte diete , este sa consulti un medic nutritionist inainte de a urma un anumit regim . Aceste iti va recomanda exact ce ti se potriveste si ce nu .

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *