Dieta chinezeasca: un stil de viata controversat. Afla adevarul!

By on September 12, 2018
dieta chinezeasca

Cat de sanatoasa este Dieta chinezeasca? Aceasta este intrebarea la care voi incerca sa raspund in randurile de mai jos.

Pentru multi dintre noi mancarea chinezeasca este extrem de gustoasa, dar ne punem semne de intrebare atunci cand o consumam.

Este intr-adevar sanatoasa? Contine prea multi potentiatori de gust (cum ar fi nesanatosul monoglutamat)? Soia in exces poate sa dauneze grav sanatatii? Orezul ne ingrasa?

Iata cateva dintre cele mai des intalnite intrebari, pe care le regasim pe buzele tuturor.

Mancarea chinezeasca este foarte mult asociata cu cea de fast-food. Dar asta doar pentru ca alegem sa o consumam din surse de care nu suntem siguri.

Mai multe informatii despre Dieta chinezeasca

Gustul exotic al mancarii chinezesti a atras mii de “adepti” in intreaga lume.

Din pacate, ceea ce noi cunoastem sub numele de bucatarie chinezeasca, nu este acelasi lucru cu mancarea care se consuma in China.

De ce? Pentru ca bucataria specifica unei tari are nevoie de ingredientele locului, de oamenii care stiu cum sa o prepare.

In plus, ajunsa pe alte continente, este normal sa fie adaptata la gusturile deja formate din acea zona si la produsele locale.

Si astfel, incep sa apara ideile preconcepute conform carora nicio dieta nu este sanatoasa. Ceea ce nu este adevarat.

Cele mai vechi regimuri alimentare promoveaza acelasi lucru: echilibratie si moderatie. Un stil de viata sanatos.

Asta inseamna sa facem suficienta miscare, sa mancam putin si des. Sa nu dam la o parte nicio categorie alimentara.

Cateva principii alimentare sanatoase

Sa mancam doar atunci cand suntem calmi si sa mestecam bine tot ceea ce consumam. Sa ii oferim organismului nostru alimente bogate in nutrienti, gatite sanatos.

Trebuie sa uitam sa numaram caloriile si sa invatam sa alegem alimentele pentru numeroasele vitamine si minerale pe care ni le ofera.

Va recomand sa cititi Dieta asiatica si/sau Dieta Yin-Yang, pentru a intelege mai bine care este alimentatia in aceasta parte a lumii.

Fiecare masa ar trebui sa presupuna asocierea tuturor gusturilor: dulce, sarat, picant, amar.

Legumele, plantele, condimentele, ar trebui consumate preponderent, iar carnea ocazional.

Orezul poate fi consumat chiar si la fiecare masa. Trebuie doar sa optati pentru toate soiurile de orez.

Cum gatim alimentele este foarte important

Gatirea alimentelor trebuie facuta prin fierbere, aburi sau coacere. Astfel vom pastra nutrientii si gustul specific fiecarui aliment in parte.

Consumul regulat de ceai verde este o necesitate, pentru ca ne ajuta la detoxifiere. Este un puternic antioxidant si are proprietati metabolice si terapeutice. Sa nu uitam ca vom reusi sa slabim.

Prin acest gen de alimentatie, Dieta chinezeasca, vom reusi sa primim suficienti nutrienti, vitamine, minerale, fibre si putine grasimi saturate.

Trebuie sa evitam consumul alimentelor prelucrate industrial. De asemenea, trebuie sa invatam sa optam pentru ingrediente proaspete.

Nu trebuie sa pierdem din vedere faptul ca un stil de viata sanatos trebuie sa fie insotit de un plan alimentar bine gandit.

Doar daca invatam sa alegem corect combinatiile pe care le facem vom reusi sa ne mentinem si sanatosi si supli.

Alegand principiile alimentare sanatoase promovate de Dieta chinezeasca vom reusi sa ne atingem targhetul.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *