Despre prune: de ce ar trebui consumate mai des?

By on July 31, 2018
prune

Cat de des consumi prune? Probabil mai rar decat ar fi indicat, nu-i asa?!

In ultimii ani se observa o descrestere a consumului fructelor de sezon produse in tara noastra. Din pacate!

Prunele se numara printre aceste fructe, cu toate ca aduc numeroase beneficii organismului uman.

Astazi vom afla impreuna de ce ar trebui consumate aceste fructe. Dar si ce fel de probleme de sanatate vom reusi sa evitam daca le consumam mai des.

Afla mai multe informatii utile despre prune!

Indiferent de culoare (mov, negre sau galbene) sau de forma (deshidratate, uscate sau proaspete) prunele sunt gustoase si sanatoase.

Sunt bogate in minerale, oligoelemente, potasiu, calciu, fosfor, mangneziu, zinc, fier, mangan, cupru, vitaminele A, B1, B3, B5 si B6, C, K.

Daca ne intrebam ce vom obtine in cazul in care consumam 100 de grame de prune proaspete, raspunsul este simplu: doar 46 kcal, un index glicemic de 35, proteine, glucide, fibre si lipide.

Vom reusi sa ne luam circa 33% din necesarul zilnic de fibre, doar din cele 100 de grame de prune. Ceea ce e foarte mult si deloc de neglijat.

Trebuie sa retinem ca sucul de pruna este bogat in fier, fiind astfel recomandat in cazul celor care au deficit. Mai ales femeilor.

Aveti probleme cu intestinele?

Prunele sunt ideale pentru constipatie si intestine. Sunt o sursa perfecta de fibre si sorbitol, au efect laxativ usor.

Daca suferiti de constipatie cronica, puteti incerca o cura de o zi cu prune! Activitatea mecanica a colonului va fi stimulata de catre acestea.

Diabeticii trebuie sa fie atenti la prunele uscate, pentru ca acestea sunt concentrate si au multe glucide. Si actiunea laxativa este mai ridicata, totul fiind concentrat.

Stim deja ca in functie de culoarea fructelor, ne dam seama si daca sunt bogate sau nu in antioxidanti. Prunele negre sunt bogate, iar cele uscate sunt si mai puternice.

In timpul deshidratarii se formeaza compusi noi, aparand polifenoli antioxidanti, anxiolitici, acizi clorogenici.

Sistemul nervos este stimulat pentru ca prunele sunt energetice si hranitoare. Continutul de potasiu are efect detoxifiant si diuretic, fiind ideale pentru artrita si reumatism.

Recomandate si pentru satietate

Chiar daca par ca si cum ar trebui evitate in procesul de slabire, nu este deloc asa.

Prunele sunt satioase si ne vor oferi energie pentru o perioada lunga de timp. Asa ca, daca le consumam in cantitatile recomandate, nu ne vom ingrasa.

Ideal este sa le consumam atunci cand sunt coapte, ca si gustare intre mese. Pot fi consumate si gatite alaturi de alte alimente, cum ar fi carnurile.

Le putem pastra in frigider sau la temperatura camerei, iar peste iarna le putem deshidrata sau congela. In acest fel le vom putea consuma si in extrasezon, fara sa ne facem griji ca nu sunt crescute natural.

Ar exista studii conform carora prunele uscate ar fi utile in prevenirea aparitiei osteoporozei, in cazul femeilor aflate la menopauza. Acest lucru s-ar datora continului ridicat de calciu, vitamina D si bor.

Nu ezitati sa le cumparati sau culegeti, de fiecare data cand aveti ocazia. Veti realiza ca numeroasele efecte pozitive merita efortul depus.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *