Deficitul de fier si spanacul. Afla care este legatura?!

By on March 29, 2018
deficitul de fier si spanacul

La nivel mondial deficitul de fier reprezinta o problema majora, deoarece foarte multe persoane se confrunta cu aceasta carenta. In mod special femeile si copiii sunt in grupele de risc. De exemplu, in tara noastra, se estimeaza ca mai bine de 20% din femei ar avea probleme cu deficitul de fier. Un procent destul de mare.

Fierul este un micronutrient foarte important pentru corpul nostru. Fara el nu am putea trai, transportul oxigenului catre tesuturi nefiind posibil. In mod normal, o femeie adulta (pana in 50 ani) are nevoie de 15-18 mg de fier pe zi, in timp ce un barbat doar de 8 mg.

Despre deficitul de fier si spanac

Este foarte important de stiut faptul ca fierul obtinut din alimentele de origine animala este ceva mai bine “acceptat” de corpul nostru. Iar prezenta vitaminei C faciliteaza absorbtia fierului in organism. Tineti cont de aceste 2 aspecte atunci cand alegeti alimentele bogate in fier pe care vreti sa le consumati.

Cum ne dam seama ca avem deficit de fier? Ei bine, apare anemia. Nu o sa simtim inca din primele zile deficitul de fier, dar dupa o perioada incepem sa avem simptome specifice. Oboseala, pierderea energiei, paloarea pielii, dureri de cap, batai rapide ale inimii, probleme de concentrare, crampe musculare, insomnie.

Stim inca din copilarie ca daca suntem cuminti si mancam spanac o sa avem muschi ca si “Popeye marinarul”. Spanacul contine cantitati mari de vitamina A (vedere, dezvoltare celulara, reproducere), vitamina K (procesul de coagulare), vitamina B9 sau folat (sintetizeaza ADN, diviziune celulara, metabolism aminoacizi).

Continutul de vitamina A si K necesar pentru o zi este asigurat prin doar 100 grame de spanac. In ceea ce priveste fierul, spanacul ne ofera doar o treime din necesarul zilnic. Are totusi suficienta vitamina B9 si poate fi folosit cu succes de catre femeile insarcinate. Stiti ca deficitul acestei vitamine in timpul sarcinii este important pentru fat (defectul de tub neural si retard de crestere intrauterina).

De ce ar trebui sa consumam mai des spanac?

Spanacul este ideal pentru tractul digestiv (adica stomac, intestin subtire si gros). Ajuta la curatarea si regenerarea tractului digestiv. Este bogat in vitamine, minerale, pigmenti si fitonutrienti (potasiu, mangan, magneziu, fier, zinc, calciu).

Il putem consuma pentru a nu avea probleme cu stomacul (de tipul ulcer gastric), imbunatateste metabolismul, reduce inflamatiile din corp. Ajuta la intarirea oaselor, regleaza tensiunea arteriala, protejeaza creierul, protejeaza pielea de razele nocive ale soarelui.

Putem consuma spanacul oricum ne dorim, in stare cruda sau gatit. Ideal ar fi sa il consumam crud, pentru ca prin gatire acidul oxalic se poate cristaliza la nivelul rinichilor.

Daca sunteti ingrijorati in legatura cu kilogramele in plus, trebuie sa stiti ca 100 grame de spanac ne ofera doar 23 calorii. Asa ca, din acest punct de vedere nu este un aliment pe care trebuie sa il neglijam cand ne dorim sa slabim sau doar sa ne pastram silueta.

Exista totusi si oameni care ar trebui sa fie foarte atenti atunci cand consuma spanac. In cazul acestora, o cantitate prea mare ar putea sa le puna in pericol sanatatea. Este vorba despre cei care sufera deja de boli precum litiaza renala sau guta, dar si de catre cei care au acidul uric ridicat in sange.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *