De ce trebuie sa includem faina de quinoa in alimentatia noastra?

By on May 8, 2018
faina de quinoa

In zilele noastre avem cu usurinta acces la informatii. Nu mai suntem limitati. Din acest motiv putem sa aflam informatii si despre produse care nu se foloseau in tara noastra, in bucataria traditionala romaneasca.

Astazi vreau sa discutam despre faina de quinoa, destul de putin cunoscuta si folosita. Cu toatea acestea, este extrem de sanatoasa si ne poate ajuta sa avem energie si sa nu ne ingrasam.

Nu-i asa ca v-am starnit interesul?!

Motivele pentru care faina de quinoa ar trebui consumata

Faina de quinoa aduce numeroase beneficii organismului nostru. Este cunoscuta ca fiind bogata in substante nutritive, printre care proteine complete.

Nu stiu cati dintre voi stiau ca aceasta asa zisa cereala este de fapt o samanta care seamana cu leguminoasele. Si este singura faina care este bogata in proteine complete.

A devenit cunoscuta pentru ca era folosita cu precadere de catre sportivii care incercau sa-si imbunatateasca masa musculara si sa aiba mai multa energie.

In continuare, cei care-si doreau o silueta de invidiat sau o sanatate mai buna au inceput sa apeleze tot mai des la aceasta faina.

Daca aveti alergie sau intoleranta la gluten, puteti consuma cu incredere faina de quinoa. Paine, paste, puteti face orice din aceasta faina si nu veti avea probleme.

Ce trebuie sa stim despre proteinele complete?

Ca sa intelegeti mai bine cat de importante sunt proteinele din faina de quinoa, acestea pot fi comparate cu cele din lactate. Proteina poate fi comparata cu cazeina si contine cu pana la 50% mai multa proteina decat cerealele normale.

Diferenta este ca faina de quinoa contine cantitati optime de lizina si izoleucina. Acesti aminoacizi transforma proteinele din faina de quinoa in proteine complete.

Carnea, produsele lactate, pot fi inlocuite cu aceasta faina, fiind o alegere sanatoasa.

Ne vom simti satui, vom avea suficienta energie si ii vom oferi corpului nutrientii esentiali necesari.

Ce alti nutrienti contine faina de quinoa?

Contine si mangan, magneziu, fosfor, cupru, zinc, fibre dietetice, folat. Regasim si vitaminele din complexul B (B1, B2, B3, B6, B12), vitamina A, vitamina E, acid pantothenic.

Sa nu uitam de aportul de minerale: calciu, fier, seleniu, potasiu, fosfor. Dar si de antioxidanti, flavonoide antioxidante, antioxidanti polifenoli. Toate acestea sunt din plin in faina de quinoa.

In concluzie, faina de quinoa nu ar trebui sa lipseasca din bucatariile noastre. Este hranitoare, bogata in nutrienti importanti pentru o sanatate de fier.

Indiferent de dieta pe care o urmam, aceasta faina este recomandata. Ne ofera energie, fara sa ne ingrase. Chiar si valoarea trigliceridelor din sange si nivelul zaharului scade, daca consumam cu regularitate aceasta faina.

Mai multe informatii!

Putem sa o cumparam din supermarketuri sau din magazinele de specialitate, de tipul celor care comercializeaza produse naturale.

Gasim foarte multe retete pe internet, astfel incat putem sa gatim diversificat, fara sa ne plictisim. Incercati sa o integrati treptat in alimentatia zilnica, astfel incat corpul sa se obisnuiasca cu acest nou aliment.

Tineti cont si de faptul ca poate fi consumata cu succes in curele de slabire. Trebuie sa stiti sa alegeti alimente sanatoase, nutritive si sarace in calorii. Iar faina de quinoa poate fi exact ceea ce cautati.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *