Cum poti scapa de anemie si ce trebuie sa consumi mai des?

By on June 1, 2018
anemia

Cu totii am auzit de anemie. Nu este ceva ce ne dorim, insa din pacate apare tot mai des.

Chiar si in randul persoanelor care nu au probleme grave sau reale de sanatate.

Apare si doar pentru ca nu mancam corect, iar corpul nostru este privat de anumiti nutrienti importanti pentru o functionare corecta.

Ce este anemia si cum se manifesta?

Reducerea numarului de celule rosii (hemoglobina) din sange este cunoscuta sub numele de anemie. Nivelul oxigenului din sange scade.

Sunt multi factori si boli care duc la acest fenomen neplacut, care se caracterizeaza prin oboseala, ameteala, predispozitie spre anumite boli.

Cauzele anemiei pot fi bolile specifice, pierderile de sange sau chiar dietele care promoveaza alimentele sarace in nutrienti.

Daca aveti deja anemie, trebuie sa evitati: grasimile saturate (din produse de origine animala), grasimile hidrogenate (din prajeli, alimente rafinate, prelucrate), lactatele nedegresate.

Carnea este si o sursa importanta de fier, asa ca nu trebuie sa o excludeti definitiv din meniul vostru.

Chiar si intoleranta la gluten poate duce la aparitia anemiei. Cum este posibil?

Alimentele bogate in fibre ne ajuta sa avem un sistem digestiv mai bun, insa impiedica absorbtia nutrientilor in organism.

Daca vreti sa consumati alimente bogate in fibre la aceiasi masa cu unele bogate sa zicem in fier, aveti grija. Pentru ca riscati sa stopati absorbtia fierului in corp, iar acesta este necesar in starile de anemie.

Fierul este extrem de important atunci cand apare anemia. Lipsa acestuia putand provoca grave probleme de sanatate.

Il regasim in legumele cu frunze verzi, carnea rosie, oua, cereale integrale, cereale fortificate, avocado, dovleac, ridichi, piersici, prune, soia, stafide.

Ca sa nu aveti probleme cu absorbtia fierului, evitati consumarea alimentelor bogate in calciu cu cele bogate in fier la aceeasi masa.

In combinatie cu vitamina C, fierul este absorbit mai usor. Alegeti cu mare atentie!

Anemie: alti factori importanti de care trebuie sa tinem cont

Acidul folic este de asemenea foarte important. Corpul nostru nu poate stoca acid folic, motiv pentru care trebuie sa consumam in permanenta.

Acesta se regaseste in legume si fructe proaspete, alimente pe care trebuie sa le consumam cu incredere. Asociati acidul folic cu zincul, pentru a fi absorbit corect.

Vitamina B12 este si ea importanta in aparitia anemiei. O regasim in carne si lactate, iar lipsa acesteia este de obicei cauzata de boli sau de un regim alimentar de tip vegetarian.

Bine de stiut: de fiecare data cand preparam termic alimentele consumate, le distrugem o parte importanta din nutrienti. Se recomanda fie sa consumam proaspete, pe cat posibil, alimentele, fie sa le gatim sanatos si cat mai putin. De exemplu la aburi, fierte, in cuptor sau pe gratar.

Este foarte important sa aflam care este cauza aparitiei anemiei. Daca nu avem probleme de sanatate sau sangerari, atunci regimul alimentar este urmatoarea explicatie.

Invatati sa mancati corect, sa faceti combinatiile potrivite, astfel incat sa nu va puneti sanatatea in pericol.

Puteti apela si la suplimentele alimentare, atunci cand nu reusiti sa acoperiti necesarul zilnic de nutrienti din alimentatie.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *