Cum poti afla daca ai probleme cu tranzitul intestinal?

By on March 21, 2018
tranzitul intestinal

In ultimii ani tot mai multe persoane au probleme cu tranzitul intestinal. In tara noastra, in medie, 70% din romani au diferite probleme, cu tranzitul. Fie ca sunt usoare, periodice, cronice sau grave, aceste probleme exista si persista.

Nu acordam importanta alimentatiei, mancam prea mult, nesanatos, haotic, nu facem miscare, avem diferite vicii si ne stresam prea mult.

Toate acestea, in timp, afecteaza tranzitul intestinal si implicit sistemul imunitar. Daca incercam sa acordam o mai mare atentie sanatatii, vom realiza ca nu este atat de greu sa avem un stil de viata sanatos.

Am mai scris despre importanta probioticelor si prebioticelor, va recomand sa cititi din nou pentru a va reaminti. Trebuie sa consumati in fiecare zi vitamine, minerale, fibre, antioxidanti. Sa va hidratati suficient si sa faceti miscare.

Sa nu credeti ca problemele de tranzit intestinal presupun doar diaree, balonare, crampe sau constipatie. Din nefericire, aceste probleme pot fi mult mai complexe si ajungem la simptome care ne schimba in mod negativ viata.

Cum aflam ca tranzitul nostru intestinal “sufera”?

Destul de des ai simptome precum: diaree, constipatie, dureri abdominale, flatulenta, reflux gastric. Te simti umflat, greu. Ajungi chiar si la sangerari rectale, ceea ce denota faptul ca circulatia din intestine este sensibila.

Apar parazitii intestinali si chiar mucusul in fecale. Sensibilitatile alimentare sunt de asemenea o consecinta directa a problemelor de tranzit pe care le avem.

Ai o digestie lenta si te ingrasi. Faptul ca metabolismul este lenes duce si la imposibilitatea de a slabi, indiferent de dietele pe care le urmezi.

Diabetul poate fi tot o consecinta a problemelor de tranzit, pentru ca zaharul rafinat este metabolizat la nivelul intestinelor.

Nu mai putem elimina toxinele si metalele grele acumulate, parul, unghiile, pielea, vor fi afectate. Apar iritatiile, alergiile, inflamatiile. Chiar si depresia sau anxietatea sunt consecinte ale acumularii substantelor nocive in organism.

Cum putem sa ne imbunatatim tranzitul intestinal?

Regula de aur este sa mancam diversificat, sa alegem alimente bogate in nutrienti si sa le gatim sanatos sau sa le consumam crude.

Putem alege cu incredere legumele, verdeturile, fructele (care au zahar si fructoza in cantitati mai mici), chiar si carnea (de pasare, curcan, peste, fructe de mare).

Stim ca fibrele alimentare se umfla in intestin si curata, astfel ne stimuleaza tranzitul intestinal. Acestea trebuie consumate cu regularitate. In cazul in care nu stiati care sunt sursele de fibre, le voi mentiona in continuare. Legumele, verdeturile, fructele, fructele oleaginoase, semintele (ovaz, chia, in, hrisca, quinoa).

Alimentele alcaline de obicei provoaca inflamatii, asa ca ai grija la consumul lor. Hidratarea ne ajuta sistemul digestiv sa functioneze corect. Daca te vei hidrata corect vei observa ca te vei simti mult mai bine. La fel si miscarea, ne ajuta sa avem un tranzit bun.

Nu este greu sa ne imbunatatim tranzitul intestinal. Trebuie doar sa ne dorim asta si sa fim atenti la tot ceea ce consumam si facem. O digestie buna va insemna o stare generala de sanatate buna si o silueta fara probleme de tipul colaceilor.

Avem doar de castigat, nu-i asa?!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *