Vom afla impreuna cum ne influenteaza osteoporoza viata

By on June 20, 2018
osteoporoza

Tot mai des auzim vorbindu-se despre osteoporoza si modul in care ne influenteaza calitatea vietii.

Astazi vom afla impreuna ce presupune aceasta afectiune. Putem face ceva ca sa o prevenim? Care sunt factorii de risc si ce trebuie sa facem atunci cand am fost diagnosticati cu aceasta boala.

Mai multe informatii despre …

Osteoporoza presupune scaderea densitatii minerale osoase. Asta inseamna ca oasele noastre vor fi mai fragile si riscam sa le fracturam mai usor.

Osul nostru devine poros, iar aceasta afectiune apare pe masura ce imbatranim.

In mod normal, dupa varsta de 35 de ani oasele incep sa se “deterioreze”. In unele cazuri, aceasta deteriorare apare prematur, chiar dupa varsta de 25 ani.

Din pacate, aceasta afectiune nu are simptome. Se manifesta in timp si este asimptomatica. Cand incepem sa avem aceste probleme este deja prea tarziu.

Tineti cont de urmatorii factori, considerati de risc:

– in cazul in care cineva din familie are aceasta boala
– daca v-ati fracturat osul chiar si dupa o cazatura minora
– daca folositi medicamente de tipul corticosteroizi (si nu numai)
– daca nu ati avut menstruatie mai mult de un an sau daca ati intrat la menopauza inainte de 45 ani
– daca aveti nivelul scazut de testosteron sau suferiti de impotenta
– daca consumati alcool sau fumati

Osteoporoza apare pe masura ce imbatranim

Primii 20 de ani din viata sunt foarte importanti. Aportul de calciu, vitamina D si exercitiile care ne intaresc oasele sunt esentiale.

Pe masura ce inaintam in varsta este tot mai greu sa ne intarim oasele, dar nu imposibil.

Femeile care se apropie de menopauza si barbatii care ating varsta de 60 de ani, incep sa dezvolte aceste probleme de sanatate.

Avem totusi cateva solutii la indemana, care ne pot ajuta.

In primul rand trebuie sa avem mare grija la ceea ce mancam. Asta inseamna sa consumam alimente bogate in calciu si vitamina D.

Tineti cont de …

Regasim in galbenusul de ou si pestele gras vitamina D, in produsele lactate mult calciu. Nu trebuie sa uitam insa ca aceste vitamine se gasesc si in alte alimente. Cum ar fi sucul de portocale, care este bogat in calciu.

Chiar si statul la soare ne ajuta sa obtinem vitamina D.

Fructele si legumele ne ofera minerale bune pentru oase, de tipul magneziu, fosfor.

Pe masura ce imbatranim sarea creaza tot mai multe probleme. Mai ales atunci cand este consumata in exces. Un consum excesiv de sare duce la pierderea calciului si astfel la slabirea oaselor.

Incercati sa consumati alimente bogate in potasiu (banane, rosii) pentru ca acestea ne ajuta sa nu mai pierdem la fel de mult calciu.

Problemele de sanatate generate de supraponderabilitate si/sau obezitate sunt multiple.

Alimente hranitoare si miscare!

Oasele noastre vor avea de suferit din cauza faptului ca avem prea multe kilograme in plus. Nici prea putine kilograme nu este recomandat sa avem, pentru ca scade nivelul estrogenului.

Conform unor studii, in fiecare an pierdem circa 2% din masa osoasa daca fumam sau consumam alcool. In total circa 4% pe an, daca avem ambele vicii. Este foarte mult, motiv pentru care trebuie sa invatam sa adoptam un stil de viata sanatos.

Miscarea si un stil de viata activ sunt esentiale si pentru sanatatea oaselor noastre. Incercati sa aveti o rutina zilnica sau macar sa faceti de cateva ori pe saptamana exercitii fizice.

Chiar daca avem mare grija de sanatatea noastra, de alimentatie, miscare si nivelul de stres, exista si factori pe care nu-i putem controla si care pot contribui la aparitia osteoporozei.

Boala celiaca, medicamentele pe baza de steroizi, sunt boli si medicamente care pot sa ne duca spre osteoporoza.

In aceasta situatie incercati sa discutati cu un medic specialist pentru a alege un tratament corect.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *