Cum avem grija de creierul nostru? Cateva sfaturi utile!

By on February 6, 2018
creier sanatate

Pe masura ce inaintam in varsta organele incep sa nu mai functioneze la adevarata lor capacitate. Creierul incepe si el sa isi incetineasca activitatea, motiv pentru care procesele cognitive se degradeaza. Si apar tot felul de probleme, printre care si dementa.

Cum putem sa ne mentinem sanatatea creierului nostru chiar si atunci cand varsta devine o realitate, vom afla in continuare. Trebuie sa tinem cont de cativa factori extrem de importanti. Sunt doar cateva reguli simple care trebuie urmate si vom observa rezultate formidabile.

Primii pasi pentru sanatatea creierului nostru!

Inca din primii ani de viata creierul nostru “absoarbe”, la fel ca si un burete, informatiile pe care le primeste. Tot ce invatam acasa, apoi la scoala sau la locul de munca, ne ajuta creierul sa se dezvolte.

Din nefericire, pe masura ce inaintam in varsta incepem sa nu ne mai “antrenam” atat de mult creierul. Nu mai citim, nu mai facem diferite exercitii, nu ne mai “punem mintea sa gandeasca”.

Specialistii recomanda sa nu uitam sa avem grija de sanatatea creierului nostru. Daca ne stimulam mintea in mod constant, se vor crea noi conexiuni intre neuroni, noi celule vor fi produse si astfel creierul nostru se va mentine tanar mai mult timp.

Puteti incerca jocurile de tip sah, sudoku, jocurile de cuvinte sau chiar problemele de matematica ajuta foarte mult. Si pictura, desenul, origami sau aplicarea pentru noi cursuri vor ajuta enorm. Niciodata nu vei fi prea batran in gandire, decat daca tu permiti asta!

Tineti minte senzatia avuta dupa o ora de sport sau dupa o excursie in aer liber? In momentul in care facem miscare, sport, muschii nostri sunt pusi in miscare, sangele oxigenat ajunge la regiunea din creier care ne ajuta sa gandim.

De fiecare data dupa o sesiune de sport vom gandi mai “lucid”. In plus, sportul ne tine departe si de problemele cauzate de tensiunea arteriala. Nivelul de colesterol si de zahar din sange sunt tinute sub control, iar stresul mintal va fi redus. Nu trebuie neglijata miscarea zilnica, pentru ca aduce numeroase beneficii corpului si creierului nostru.

Ce trebuie sa facem pentru creierul nostru?

Alimentatia! Un factor care influenteaza sanatatea tuturor organelor, printre care si creierul. Daca va ganditi putin si la sanatatea creierului, atunci trebuie sa stiti ca o dieta echilibrata este mai mult decat necesara.

Trebuie sa consumati cat mai multe legume, fructe (in special oleaginoase: nuci, migdale, alune), peste, ulei de masline. Specialistii va recomanda Dieta Mediteraneana, un regim alimentar care aduce numeroase avantaje corpului nostru.

Sa nu uitati sa incercati sa renuntati (sau sa consumati in cantitati moderate) tot ce inseamna alimente nesanatoase, de tipul prajeli, fast food, mancare procesata, grasimi rele, zahar.

Ceea ce simtim si modul in care interactionam cu oamenii din jurul nostru are un impact foarte mare. Sanatatea creierului nostru depinde foarte mult de legaturile sociale. Daca nu suntem satisfacuti din acest punct de vedere vom fi deprimati, suparati, nervosi.

Partea emotiva a vietii noastre are foarte mare legatura cu relatiile pe care le avem cu oamenii din jur. Sa nu uitam ca aceste emotii puternice pot duce la declansarea a numeroase afectiuni, printre care si dementa.

Nu este foarte greu sa avem grija si de sanatatea creierului nostru. Sunt reguli simple, care ne pot schimba viata in bine. Trebuie sa stim ca toate aceste recomandari sunt bune nu doar pentru sanatatea creierului, ci si pentru cea a corpului in general. Iar asta duce la o viata fericita.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *