Ce ar trebui sa stim despre avocado? Cat de des il putem consuma?

By on September 19, 2018
avocado

Daca ieri am discutat despre miraculosul laptisor de matca, astazi a venit randul unui alt superaliment, si anume avocado.

Anul trecut va prezentam numeroasele beneficii obtinute de catre cei care urmeaza Dieta cu avocado. Puteti intra ca sa verificati informatiile pe care probabil le-ati omis sau uitat pana acum.

In randurile de mai jos vom face cunostinta indeaproape cu acest fruct, consumat cu mare incredere de catre toti cei care-si doresc sa fie mai sanatosi, mai supli si sa aiba o viata mai lunga.

Incercati sa consumati cat mai des acest fruct. Includeti-l in meniul vostru zilnic sau cel putin saptamanal.

Sa nu va fie frica ca nu va obisnuiti cu gustul sau ca nu veti stii cum sa il mancati. Chiar si doar pus pe o felie de paine prajita cu putina zeama de lamaie si sare si cu siguranta veti obtine o gustare sau o masa delicioasa.

Ce ar trebui sa stim despre avocado?

Este consumat atat ca si fruct, cat si ca si leguma, gustul sau unic fiind apreciat de majoritatea persoanelor. Poate fi folosit in diferite combinatii alimentare, atat in stare cruda, cat si gatit.

Contine 58% lipide, 34% glucide si 8% proteine. Are grasimi sanatoase (de calitate – foarte putin saturate), indice glicemic scazut si poate sa ne dezacidifieze organismul.

Sa nu va mire faptul ca avocado este folosit cu incredere de catre cei care-si doresc nu doar un corp sanatos, ci si unul suplu.

Este bogat in minerale, uleiuri si vitamina E, multa vitamina B6, numeroase fibre.

Vitamina B5 se gaseste in cantitati mari in avocado, aceasta are un rol important in imbunatatirea calitatii pielii (a epidermei).

Ce alti nutrienti importanti ofera avocado organismului nostru?

Vitamina K este buna pentru coagularea sangelui, iar cuprul este implicat in formarea colagenului si a hemoglobinei.

Nu trebuie sa uitam de antioxidantii puternici, precum taninuri, vitamina E si carotenoida. Toti acestia ne protejeaza de stresul oxidativ si implicit de anumite forme de cancer.

Un rol foarte important al acestui fruct este ca favorizeaza absorbtia antioxidantilor din alte alimente. Se digera si se asimileaza usor, iar corpul nostru va primi in scurt timp toate substantele nutritive din alimentele consumate.

Avocado este considerat ideal pentru sanatatea sistemului cardiovascular si previne bolile specifice.

Intareste sistemul imunitar, este bun pentru ficat si plamani.

Putem consuma cu incredere avocado atunci cand ne dorim sa prevenim sau tratam …

Este recomandat in: surmenaj, sarcina, convalescenta, afectiuni gastrice, intestinale, hepatobiliare, colibaciloza.

Nu trebuie sa cumparati avocado copt. Puteti sa-l tineti cateva zile la temperatura camerei si se va coace.

Daca vreti sa-i grabiti coacerea puteti sa-l inveliti in hartie de ziar si sa-l tineti la temperatura camerei.

Va recomand sa alegeti fructul fara pete. Dupa ce il taiati, pentru a-i prelungi “viata” (avand in vedere ca se oxideaza repede), puteti sa il stropiti cu putina zeama de lamaie si sa-i pastrati samburele langa.

Il puteti consuma crud sau gatit, desi se recomanda evitarea prepararii termice a acestui superaliment. Fie il consumati ca atare, fie in diferite salate sau cautati retete gustoase pe internet.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *