Cateva sfaturi utile pentru o viata sanatoasa si o silueta de invidiat

By on May 2, 2018
sfaturi utile pentru silueta

Sa ai o viata sanatoasa si sa fii slab nu este imposibil. Trebuie sa tii cont doar de o serie de sfaturi utile, usor de respectat si de urmat de catre fiecare persoana in parte.

Cat de mult si de bine le vei respecta, depinde doar de tine. De cat de motivat esti si de cat de mult iti doresti sa ai un stil de viata sanatos si o silueta de invidiat.

Nu trebuie sa mancam cand ne este pofta, ci foame. Pentru ca mancam ca sa traim si nu invers.

Daca vei manca corect, complet, vei simti senzatia de foame dupa circa 3-4 ore. Cam asa functioneaza in mod normal corpurile noastre. Bineinteles ca depinde de la caz la caz, dar in mare parte asa se intampla.

Trebuie sa invatam sa mancam suficient la fiecare masa, fara sa exageram si sa mentinem o pauza intre mese, pentru a-i permite corpului nostru sa foloseasca ceea ce am mancat.

Mancati doar atunci cand va simtiti stomacul gol si nu cand va este pofta. Pentru ca poftele pot fi dese si va ajuta sa depuneti kilograme in plus.

Mananca relaxat, mesteca corect si nu te grabi!

Cand mancam ar trebui sa ne concentram doar pe acest act. Trebuie sa uitam de munca, sa nu fim stresati si sa ne alocam timp pentru intregul meniu. Nu ar trebui sa avem televizorul, telefonul sau tableta langa noi, ca sa nu ne distraga atentia.

Asa vom sti exact ce si cat am consumat si putem sa ne bucuram de mancare. Daca mestecam incet si suficient, ne ajutam stomacul sa digere corect si repede mancarea.

De asemenea, vom trimite semnalul de saturatie catre creier mai repede si nu vom manca mai mult decat avem nevoie.

Nu te stresa si incearca sa ai ganduri pozitive in timp ce mananci.

Hidrateaza-te corect!

Cei mai multi oameni nu consuma suficienta apa, din pacate. Hidratarea este considerata neimportanta si astfel se face o foarte mare greseala.

La fel ca si in cazul mancarii si hidratarea este diferita de la om la om. In medie, avem nevoie de circa 30 de ml de apa pentru un kilogram de masa corporala. Adica o femeie intre 50-60 kilograme ar avea nevoie de 1,5-1,8 litri de apa pe zi.

Dar in functie de ceea ce mancam, cat de sarat sau dulce, cat de mult efort depunem si alti factori care tin de sanatate, unii simtim nevoia sa consumam mai multa sau mai putina apa.

Ideal ar fi ca la fiecare ora sa bem circa jumatate de pahar cu apa. La fel ca si mesele, sa fie dese, regulate si nu in cantitati mari.

Din cand in cand putem sa ne permitem si cate o “bomba calorica”

Este foarte important sa invatam sa mancam sanatos, sa stim sa facem combinatiile potrivite. Dar, din cand in cand, un mic desert sau un burger nu ne vor face prea mult rau.

Prin aceste mese in care ne abatem putin de la o alimentatie sanatoasa ii oferim psihicului nostru un motiv de bucurie.

Pentru ca, cei mai multi dintre noi, nu ar putea trai cu ideea ca toata viata sa renunte la alimentele preferate. Si cele mai multe dintre acestea sunt gustari nesanatoase.

Invata sa-ti transformi cantarul intr-un prieten

Pentru a sti exact care este greutatea ta, trebuie sa te cantaresti dimineata, inainte de masa si dupa ce ai fost la toaleta. Foarte multe persoane aleg sa se cantareasca o data pe saptamana sau de 2 ori pe luna.

Sugestia mea este sa transformi in rutina zilnica acest exercitiu. Vei putea observa din timp cum ai oscilat, daca ai pus prea mult si vei putea corecta acest aspect.

Daca dupa 2 saptamani in care nu te-ai cantarit realizezi ca ai pus mai mult de 2 kilograme, vei fi deprimat.

Alte sfaturi utile: fii activ!

Oricat de greu poate parea sa mergi la sala sau aerobic, nu uita ca poti pierde calorii si facand activitati placute. Cu siguranta ai vreun sport preferat. Sau poate-ti place sa mergi cu bicicleta sa te plimbi cu rolele sau sa te plimbi pur si simplu.

Incearca sa petreci cat mai mult timp in aer liber. Sau poti opta pentru masaje, sauna.

Poti de asemenea sa-ti ocupi timpul liber desfasurand activitatile preferate, fizice sau psihice, astfel incat mancarea sa ocupe rolul pe care il merita in viata ta. Si anume, acela de a ne oferi energie pentru a functiona corect.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *