Cateva sfaturi utile pentru a depasi cu bine perioada Pastelui!

By on April 5, 2018
paste

Postul Pastelui presupune o perioada de 7 saptamani (48 de zile) in care ne abtinem de la alimentele de origine animala. O perioada de purificare sau detoxifiere. Astazi discutam despre cateva sfaturi utile pentru a nu avea probleme de sanatate in aceasta perioada.

Nu este deloc rea o astfel de perioada pentru corpul nostru, mai ales daca ne dorim sa fim sanatosi cat mai mult timp.

Mare atentie insa la ce urmeaza dupa aceasta perioada. Incheiem Postul cu Vinerea Mare, ziua in care multe persoane aleg forma absoluta a postului, cel Negru. Adica se vor priva de mancare si apa intreaga zi.

Unii vor respecta cu strictete aceasta zi, in timp ce altii se vor priva doar de mancare sau vor urma o zi de post normala.

Dupa aceasta perioada, in care corpul nostru a fost invatat cu mancare mai sanatoasa, mai putin calorica si mai “light”, urmeaza zilele de Paste. Cele in care ne vom “delecta” papilele gustative cu o multime de mancaruri care de care mai gustoase.

Fii atent la aceste sfaturi utile!

Ce vom avea pe masa in aceasta perioada? Carne de miel, drob, fripturi, oua, oua umplute, prajituri de tot felul, pasca, cozonaci. Si lista poate continua in functie de zona, obiceiuri.

Daca vom manca din toate aceste alimente, fara sa tinem cont de cateva reguli de bun simt, ne va fi rau. Intreaga perioada este cunoscuta pentru toxiinfectii alimentare si probleme digestive. Este perioada in care durerile de stomac, abdominale, greata, voma, vor fi la ordinea zilei.

Ce putem face ca sa evitam aceste situatii si totusi sa ne bucuram de bucatele “alese” pe care le avem pe masa?

Sa incepem cu ouale, vedetele acestui sezon. Daca ai anumite probleme cu ficatul sau boli cardiovasculare, trebuie sa discuti cu medicul. De obicei in aceste situatii consumul de oua trebuie limitat, probabil maxim un ou pe zi.

Daca nu ai nicio problema de sanatate, poti consuma oua zilnic, dar nu mai mult de 3 pe zi. Ideal ar fi daca mananci multe oua sa incerci sa te hidratezi consumand lichide, sucuri naturale, fructe. Incearca sa gasesti un echilibru.

Poti consuma cu incredere carne, chiar daca ai tinut post. Trebuie doar sa inveti sa renunti la carnea prajita, care oricum nu are nicio valoare nutritiva. Alege carnea facuta in cuptor, la gratar sau fiarta. Nu consuma mai mult de 250 grame la o masa (aproximativ marimea palmei tale). Este suficienta aceasta cantitate de proteine.

Tine cont si de …

Invata ca tot timpul in farfurie sa ai si legume sau verdeturi. Iti vei ajuta digestia si te vei bucura de numerosii nutrienti pe care aceasta categorie alimentara le ofera.

Daca nu iti plac salatele, poti alege si supele. Bogate in legume si acestea favorizeaza digestia.

In cazul in care nu poti renunta la mancarurile grase, de tipul o salata de boeuf, atunci trebuie sa stii sa o consumi in cantitati mici. Nu mai mult de 3 linguri la o masa.

Extrem de important: acorda o mare atentie cinei! Nu consuma alimente grele la ultima masa a zilei, chiar daca iti este foarte foame. Alege tot timpul mancaruri usor de digerat.

Fructele consumate cu jumatate de ora inainte de masa sau dupa masa sunt recomandate. Alege sa iti faci sucuri naturale din mai multe tipuri de fructe, pentru a avea suficienti nutrienti si pentru a ajuta digestia.

Nu va opreste nimeni sa nu consumati dulciuri, cozonac, pasca, prajituri. Alegeti insa doar cate o felie din aceste bunataturi.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *