Cat ulei de rapita ar trebui sa consumam? Afla adevarul!

By on July 13, 2018
ulei de rapita

Fiecare tip de ulei este important pentru organismul nostru. Astazi vom discuta despre uleiul de rapita.

Cat de sanatos este si cum ne ajuta corpul, ramane sa aflam in randurile de mai jos.

Gasim numeroase tipuri de uleiuri: cu acizi grasi saturati, mononesaturati, polinesaturati. Uleiuri rafinate sau nerafinate, uleiuri fortificate sau cu acid oleic.

Chiar daca avem numeroase optiuni, trebuie sa stim sa facem alegerea corecta. Nu toate tipurile de uleiuri ne vor ajuta corpul si ne vor mentine sanatatea pe termen lung.

Cum a ajuns uleiul de rapita sa fie apreciat in intreaga lume?

La nivel mondial, in ultimii ani, uleiul de rapita a inceput sa castige tot mai multe aprecieri. Chiar si romanii au inteles beneficiile pe care le obtinem consumand acest tip de ulei.

In nordul Americii, uleiul de rapita alimentar este cunoscut sub numele de ulei de canola. Acesta se obtine din seminte de rapita cu continut redus in substante daunatoare.

Adica nu are acid erucic si glucozinolati, asa cum are uleiul de rapita folosit pentru uz industrial.

Ce intra in compozitia uleiului de rapita?

Acizii grasi mononesaturati intra in proportie de 62%, cei saturati (care sunt periculosi pentru sanatate) intra doar in proportie de 7%.

Regasim si acid linoleic, adica acid gras omega-6 in proportie de 19% si acid gras omega-3 adica acid alfa-linoleic in proportie de 9%.

Acizii grasi polinesaturati steroli si tocoferoli se regasesc in compozitia acestui tip de ulei.

In comparatie cu uleiul de floarea soarelui, masline sau porumb, uleiul de rapita are cel mai mic continut de acizi grasi saturati.

Iar in ceea ce priveste acizii grasi mononesaturati, se propie de procentul uleiului de masline (care are 71%).

Ce mai trebuie sa stim!

Daca tinem cont de principiile alimentare sanatoase, grasimile ar trebui sa ocupe pana la 30% din aportul total caloric zilnic.

Din aceste grasimi, cele mononesaturate ar trebui sa ocupe 15%, cele nesaturate intre 8-10% si cele saturate maxim 10%.

Consumand ulei de rapita vom reusi sa ne reglam nivelul colesterolului. Colesterolul total scade, trigliceridele se vor mentine in limite normale.

In acest fel vom scapa de incidenta bolilor de tip cardiovascular si de ateroscleroza. Boli atat de des intalnite in zilele noastre.

Proprietatile antioxidante si antitrombotice ne ajuta sa avem un sistem imunitar mai bun. Sa nu uitam ca si cel cardiovascular va functiona cum trebuie.

Uleiul de rapita ar trebui inclus in dieta noastra zilnica!

Toleranta la glucoza, sensibilitatea la insulina, sunt de asemenea avantaje obtinute dupa un consum sporit din acest tip de ulei.

Chiar si anumite forme de cancer ar putea fi prevenite printr-un consum frecvent de ulei de rapita. Pana in prezent nu este cunoscut cu exactitate efectul acestuia pe termen lung.

In cazul in care nu ati consumat pana acum ulei de rapita, merita sa-i acordati o sansa. Oricat de sceptici ati fi, o dieta diversificata nu poate decat sa fie ideala pentru un corp sanatos.

Alaturi de alte uleiuri sanatoase (masline, in), uleiul de rapita ne ajuta sa luptam mai usor cu cele mai raspandite boli ale secolului in care traim.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *