Cat de importanta este sarea si cum ar trebui consumata?

By on October 3, 2018
sare

Sarea ne tine in viata. Cu toate acestea, sarea in exces ne poate pune viata in pericol.

Astazi vom afla impreuna de ce este atat de necesara sarea pentru sanatatea noastra.

Care sunt aspectele de care trebuie sa tinem cont atunci cand alegem sa consumam sau nu sare.

Exista cateva recomandari din partea specialistilor?

Sarea este importanta pentru corpul nostru!

In primul rand, trebuie sa stim ca sarea este necesara ca sa traim. Inca de cand ne nastem, suntem inconjurati de sare, pentru ca am stat noua luni in lichidul amniotic.

Imaginati-va ca dupa fiecare operatie perfuzia cu NaCl (adica apa cu sare) este “sfanta”.

In fiecare zi ar trebui sa consumam minim 2 grame de sare, iar circa 5 sau 6 ar fi in regula.

Problema este ca noi consumam foarte multe alimente procesate, toate acestea continand foarte multa sare. Pentru ca, dupa cum bine stim, sarea are si rol antimicrobian si de conservare.

Ati observat ca de multe ori persoanelor bolnave le este recomand un regim alimentar fara sare. De ce? Pentru ca organismul trebuie sa se refaca dupa excesul de sare.

Sarea ne ajuta sa ne reglam echilibrul hormonal, sa ne activam energiile, este importanta pentru ca rinichii nostri sa functioneze corect.

Alegeti sa consumati doar sare de calitate!

Daca alegem o sare de calitate, vom avea doar de castigat. De ce? Pentru ca gustul preparatelor va fi scos in evidenta, fara sa avem nevoie de cantitati industriale.

In plus, sarea face fiecare gust sa fie mai bun: pe cel dulce si amar il atenueaza, pe cel acru si acidulat il ajusteaza.

Ideal este sa optam pentru sare de mare, nerafinata, completa, fie ca este grunjoasa, fie fina. Uitati-va de fiecare data la provenienta sarii, sa nu contina aditivi chimici.

Exista mai multe tipuri de sare, unele mai sanatoase. Haideti sa aflam impreuna care ar fi acestea.

Sarea de mare nerafinata este cea care are sodiu si clor in compozitie. Ne ofera magneziu, calciu, potasiu, oligoelemente. Trebuie sa optam cu incredere pentru ca este un aliment complet.

Se intalneste si Fleu de sel adica un fel de Floare de sare. Aceasta este sarea obtinuta din stratul superior de la suprafata lagunelor sarate. Apa de aici sub actiunea soarelui si a vantului se evapora si ramane aceasta sare bogata in magneziu.

Sarea rafinata este cea din saline (dar si din mare), care a fost “tratata” cu substante chimice de mineralele din compozitie. Este in mare parte formata din clorura de sodiu si aditivii ramasi in urma procesului de rafinare.

Ar trebui sa evitam acest tip de sare pentru ca satureaza gustul si demineralizeaza corpul.

Exista si situatii in care sarea ne poate pune in pericol viata!

Daca urmati un tratament cu cortizon, este important sa nu consumati sare pentru ca veti incuraja retentia de apa.

De obicei cortizonul este regasit in tratamentele pentru boli de inima, hipertensiune arteriala, insuficienta renala.

S-a observat ca un consum redus de sare este benefic si celulitei. Daca stam putin sa ne gandim este si logic, pentru ca celulita are ca si cauze si retentia de apa sub piele (pe langa ereditate, aport caloric).

Este important sa stim ce consumam, cat de multa sare a fost folosita si ce fel de sare.

Din acest motiv, in mod special daca aveti probleme, incercati sa gatiti in casa, pentru a avea control asupra alimentatiei. Ideal ar fi sa puneti sare spre sfarsit, doar ca sa dati gust alimentelor.

Ati observat ca in conditii de umezeala sarea nu se pastreaza corect. Asa ca, incercati sa tineti in spatii ferite de umezeala.

Exista si varianta sa puneti orez in sarea deja umezita, pentru a absorbi excesul de apa.

Sarea in exces poate duce la ingrasare si la aparitia celulitei, dar si la anumite probleme de sanatate, asa ca aveti mare grija!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *