Cat de important este consumul nectarinelor? Cum le alegem?

By on September 5, 2018
nectarinelor

Daca ieri am discutat despre prune, astazi a venit randul nectarinelor sa intre in atentia noastra.

Sunt fructe pe care le gasim din belsug in aceasta perioada, motiv pentru care trebuie sa aflam tot ce nu stiam despre ele.

Am mai scris deja despre numeroasele beneficii aduse de nectarine starii noastre generale de sanatate. Puteti citi aceste informatii in articolul pe care-l gasiti aici.

Haideti sa ne continuam documentarea si sa aflam impreuna mai multe informatii utile.

Unora dintre noi le este greu sa faca diferenta dintre o piersica si o nectarina. Este destul de greu pentru ca aceste fructe sunt inrudite.

Consumul nectarinelor: beneficii pentru starea noastra generala de sanatate

Ce s-a intamplat mai exact? Ei bine, nectarina este un soi de piersica, care a fost supus anumitor mutatii de-a lungul anilor.

Nectarina este gustoasa, are un continut ridicat de apa, ceea ce ajuta la potolirea setei. Exact ce ne dorim atunci cand temperaturile de afara sunt ridicate.

Este foarte important sa consumam nectarina cu tot cu pielita, pentru ca in aceasta gasim o parte importanta din nutrienti.

Asa cum stim deja, nectarina este bogata in numerosi nutrienti.

Dintre acestia putem mentiona vitaminele A, B1, B3, B5, B6, B9, C si K. Sa nu uitam de minerale, potasiu, fier, calciu, magneziu, zinc, fosfor, cupru.

Fibrele alimentare si antioxidantii completand gama numerosilor nutrienti regasiti in nectarine.

O singura nectarina ne aduce pana la 9% din aportul zilnic necesar de fibre alimentare. Ceea ce e foarte mult.

Ce alte avantaje obtinem din consumul acestor fructe?

Dupa ce consumam nectarine ne vom simti satui timp indelungat. Consumand 100 de grame de nectarine vom beneficia de 60kcal si un indice glicemic de 35, ceea ce e foarte bine daca dorim sa ne mentinem silueta.

Alegand cu regularitate aceste fructe vom reusi sa ne ferim de numeroase boli care ne-ar putea fi fatale.

Sa nu va mire faptul ca incidenta aparitiei cancerului va fi redusa. Aportul ridicat de antioxidanti are ceva de “zis” in acest sens.

Pielea va lupta mai usor cu arsurile solare, asa ca este bine sa consumati nectarine de fiecare data cand va expuneti prelungit la soare.

De asemenea, ochii vor lupta mai usor cu anumite boli specifice. Cataracta este una dintre ele.

Apar intrebari in legatura cu alegerea celor mai bune nectarine. Cum ne dam seama daca sunt suficient de coapte pentru a putea fi consumate.

Ei bine, culoarea cojii nu ne ajuta in acest sens, existand numeroase soiuri, fiecare cu particularitatea sa coloristica.

Cum alegem nectarinele?

Trebuie sa ne uitam daca fructul are coaja fara pete, neteda, daca este usor moale si parfumat.

Ca sa fiti siguri ca nu cumparati nectarine deja stricate, cel mai bine este sa le alegeti atunci cand sunt mai tari.

Lasate la temperatura camerei timp de cateva zile va asigura faptul ca veti consuma un fruct bine copt.

Nu se recomanda sa tinem nectarinele in frigider, pentru ca isi vor pierde din savoare.

Ideal ar fi sa alegeti nectarine din surse sigure. Din gradinile taranilor, nestropite si fara sa fie tratate cu diferite substante chimice.

Aceasta este recomandarea mea pentru orice consumati. Cu toate ca este destul de greu sa gasiti astfel de persoane, nu ezitati sa cautati.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *