Cantitatea conteaza, atunci cand ne dorim o silueta de invidiat!

By on August 7, 2018
portionarea mancarii

Mananci sanatos si tot nu reusesti sa slabesti? Te-ai gandit vreodata ca nu doar ceea ce mancam conteaza, ci si cantitatea?!

La fel cum si combinatiile dintre alimente sunt extrem de importante in lupta cu kilogramele in plus.

In aventura noastra pentru o silueta de invidiat trebuie sa tinem cont de foarte multe aspecte.

Nu trebuie sa ne dam batuti cu usurinta daca nu am reusit ceva. Trebuie sa analizam si sa constientizam greseala pe care am facut-o, astfel incat sa nu o mai repetam.

Sunt foarte multe reguli, ponturi, sfaturi, de care trebuie sa tinem cont.

Fiecare va fi util in propriul mod si ne va ajuta sa scapam de tot ce inseamna grasime in exces.

De ce este importanta cantitatea alimentelor consumate la o masa?

Daca ne numaram deja printre cei care au ales o alimentatie sanatoasa ca si stil de viata, atunci suntem deja pe drumul cel bun.

In continuare vom invata sa ne portionam corect alimentatia, astfel incat sa nu mai avem problemele specifice ingrasarii fara motiv.

Ideal ar fi ca in fiecare zi sa consumam alimente din toate categoriile alimentare, ma refer strict la cele sanatoase.

Dar, asa cum vom observa, este foarte greu.

Daca nu vom reusi acest lucru, trebuie ca macar sa nu facem gresit combinatiile. Adica nu vom avea in farfurie carbohidrati alaturi de proteine de origine animala. Chiar daca este cea mai des intalnita combinatie.

Incepeti cu a invata sa va puneti in farfurie doar atat cat vreti sa mancati. Nu picati in capcana: imi pun mai mult, dar mananc doar cat pot.

Din pacate, de multe ori suntem neatenti in timpul mesei si vom manca mai mult decat avem nevoie.

Sa nu uitam ca organismul nostru are nevoie de o anumita cantitate de mancare, pentru a produce energia necesara functionarii optime.

Tot ce ii oferim in plus se va regasi in straturile de grasime pe care le stocheaza.

Tineti cont de urmatoarele categorii alimentare

Auzim de multe ori de calorii rele si de faptul ca ar trebui sa ne ferim de ele. Ei bine, asa este. Caloriile rele sunt cele care nu ofera corpului nostru nutrientii necesari. Multi nutritionisti le numesc “goale”.

Pe intelesul nostru, le consumam degeaba, pentru ca in scurt timp ne va fi din nou foame.

Zaharul rafinat, grasimile nesanatoase, sarea, sunt printre ingredientele principale pe care aceste alimente le au.

Asa ca, fiti foarte atenti la: dulciurile nesanatoase, chips-uri, produse de patiserie, paste, mezeluri, mancare de tip fast-food, carne grasa si prajita si multe altele.

De regula, alimentele care contin calorii bune sunt si cele sanatoase. Tot acestea vor avea si putine calorii si le vom putea consuma cu incredere.

In randurile de mai jos va voi selecta cateva informatii utile despre cum ar trebui sa gatim si sa consumam alimentele sanatoase.

Carnea este printre cele mai consumate alimente. Fie ca este de pasare, vita sau porc, aceasta trebuie sa fie in cantitati reduse. Cat podul palmei ar fi “unitatea de masura” optima.

In topul alimentelor sanatoase intra pestele. Acesta trebuie gatit fie in cuptor, fie pe gratar (sau fiert) si trebuie ca bucata pe care o consumam sa nu fie mai mare decat palma noastra.

Si la …

Fructele de mare trebuie consumate cat ar fi o cana mare. Toate acestea se recomanda a fi consumate alaturi de verdeturi si legume.

Legumele pot fi consumate cu incredere, doar sa fim atenti la radacinoase, deoarece acestea ingrasa si trebuie consumate doar atat cat intra intr-un pumn.

Cantitatea de verdeturi optima este de 2 sau 3 palme la o masa.

Circa 2 felii de branza de grosimea degetului mare sunt suficiente pentru o masa.

Iti plac fructele oleaginoase? Nu consuma mai mult de 2 capace de sticla, fie ca este vorba de caju, migdale, nuci, alune si asa mai departe.

Fructele dulci sunt recomandate doar in prima parte a zilei si maxim 3 sau patru fructe.

Mare atentie la uleiul de masline (acesta este cel care se recomanda a fi consumat). Nu depasiti 2 linguri la o utilizare.

Nu puteti rezista tentatiei de a consuma paste? Nicio problema, aveti voie, dar maxim o jumatate de cana mare.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *