Cand ai consumat ultima data castane? Ce nu stiai despre aceste fructe?

By on September 11, 2018
castane

Prima experienta avuta cu consumul de castane a fost cu siguranta la un festival sau eveniment. De obicei, atunci apar aceste delicioase gustari.

Indiferent de modul in care le gatim, castanele au un gust aromat, dulce si o textura sfaramicioasa.

Sunt sanatoase si recomandate pentru a preveni si trata diferite afectiuni, chiar si boli grave.

Castanele sunt un fel de fructe oleaginoase, dar sunt sarace in grasimi – in comparatie cu acestea.

Asa ca, le putem include in meniul nostru zilnic, fara sa ne punem problema kilogramelor in plus.

Care sunt valorile nutritionale oferite de castane?

Au un continut ridicat de vitamina C, la fel ca si lamaile. Pe langa aceasta regasim vitaminele B, C si E, acid folic, multe fibre si minerale: calciu, magneziu, potasiu, fosfor, sodiu, fier, mangan, cupru.

Asa cum putem observa, sunt nutritive si sanatoase.

Sa nu va ingrijorati atunci cand auziti ca 100 de grame de castane au circa 200 de kcal. Caloriile provin din carbohidrati, nu din grasimi.

Motiv pentru care le putem consuma fara sa ne fie frica ca vom acumula kilograme in exces.

Important: castanele coapte au mai mult magneziu decat cele crude. Faina de castane contine 75% glucide.

Castanele energizeaza organismul, intaresc sistemul imunitar, regleaza nivelul colesterolului si glicemiei. In plus, ne ajuta sa ne mentinem silueta.

Ce beneficii aduc organismului?

Manganul este important pentru prevenirea actiunii radicalilor liberi, responsabili de cele mai grave boli ale secolului nostru.

Castanele sunt recomandate pentru sanatatea inimii si pentru scaderea tensiunii arteriale

In mod normal consumam foarte multa sare, iar in corp avem exces de sodiu. Ceea ce duce la retentie de apa, hipertensiune arteriala.

Continutul ridicat de potasiu duce la diminuarea efectelor negative pe care acest exces de sodiu le cauzeaza.

Daca aveti probleme respiratorii, de tipul tuse convulsiva, puteti consuma cu incredere castane.

Se recomanda in cazuri de anemie, astenie, pentru copii sau batrani, pentru cei aflati in convalescenta. Acest lucru pentru ca sunt bogate in vitamine si minerale si sunt considerate un tonic natural.

Faina obtinuta din castane nu contine gluten, asa ca o putem consuma cu incredere daca avem intoleranta la gluten sau diferite afectiuni ale sistemului digestiv.

Ce mai trebuie sa stim despre castane?

Compozitia castanei seamana cu cea a graului. Este saraca in grasimi, ceva ce se intalneste destul de rar la fructele care se gasesc in coaja.

Este recomandata celor care-si doresc sa-si mentina silueta, pentru ca este satioasa datorita aportului ridicat de fibre.

Exista mai multe soiuri de castane comestibile. Trebuie sa le alegem pe cele tari si lucioase.

Le putem consuma fie fierte, fie prajite sau facute in cuptor. Sau putem consuma faina de castane, pe care o putem utiliza la copt.

Se pot consuma ca si gustare sau alaturi de carne, sub forma de piure.

De regula, castanele pot fi pastrate pana la 10 zile la frigider sau cateva zile la temperatura camerei. In functie de cat erau de coapte.

Daca vreti sa le pastrati o perioada mai lunga, atunci trebuie sa le tineti in apa o zi si apoi sa le uscati fara sa bata soarele pe ele. Dupa le putem depozita pe nisip.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *